Jocurile pe mobile au explodat în ultimii doi ani. Conform celor mai recente date, există 2,69 miliarde de practicanți de jocuri mobile la nivel global. În plus, jocurile de mobile domină ponderea veniturilor din App Store (66%). Ne putem aștepta ca aceste cifre să crească și mai mult în 2022. Deci, care sunt tendințele pieței de jocuri pentru mobile din 2022?

Anticiparea metaverse

În timp ce viitorul metaverse imaginat de Tim Sweeney și Mark Zuckerberg nu va fi o realitate în anii următori, semințele plantate de aceste companii vor începe să încolțească în 2022.

Rebranding-ul Facebook la Meta, noua sa strategie de metavers și vânzările impresionante din 2021 ale lui Meta Quest 2 sunt exemple ale interesului comercial și al consumatorilor pentru creșterea din nou a VR.

În plus, unele dintre cele mai mari mărci din domeniul tehnologiei au căști la orizont, inclusiv PS VR 2 de la Sony, căștile VR de la Apple și Cambria de la Meta. Aceste companii, în special ultimele două, își valorifică bazele uriașe de utilizatori pentru a se poziționa pentru Web 3.0.

Jucătorii vor fi răsfățați

Anul acesta este pe cale să devină cel mai mare pentru industria jocurile. Cu siguranță va fi anul cu cele mai mari cheltuieli, dar și în ceea ce privește conținutul, deopotrivă pe consolă, PC și mobil. Întârzierile din cauza pandemie au condus, din neatenție, la unul dintre cele mai aglomerate și mai interesante calendare de lansare de jocuri din ultimii ani.

Începând din februarie cu Horizon Forbidden West și Elden Ring până în noiembrie cu Bethesda’s Starfield și toate titlurile așteptate între ele, 2022 este plin de distracție pentru jucătorii de toate felurile.

Lista include lansări noi (God of War Ragnarok), remasterizări ale jocurilor mai vechi (Life Is Strange Remastered Collection) și francize consacrate care ajung pe noi platforme (Diablo Immortal).

Lansarea Steam Deck va introduce portabilitatea pentru jucătorii de pe computer, în timp ce un inventar crescut pentru PlayStation 5 și Xbox Series X va aduce mulți jucători la o nouă generație de conținut de înaltă fidelitate.

În același timp, operațiunile live vor continua să inoveze în spațiile free-to-play și mobile, menținând jucătorii implicați și cheltuind bani pentru distracția lor preferată. Inclusiv în industria de gambling vor apărea nume noi ce au legătură cu pacanele online.

Apple și Google își vor deschide ecosistemele închise din magazinul de aplicații

Anul trecut, schimbările de confidențialitate precum ATT de la Apple au zguduit ecosistemul mobil și piața de jocuri din cadrul acestuia. Modificările privind confidențialitatea de pe dispozitivele mobile se vor răspândi în acest an și mai departe, chiar și Google și Apple trebuind să-și adapteze ecosistemul.

Mai simplu spus, aceste schimbări înseamnă că Google și Apple vor trebui să-și deschidă ecosistemele consumatorilor și editorilor deopotrivă – nu în totalitate, dar într-o oarecare măsură. În același timp, cererea consumatorilor pentru servicii precum jocul pe mai multe platforme, jocurile în cloud și monetizarea prin joc pune și mai multă presiune asupra deținătorilor de platforme.

Nu este în interesul Apple și al Google să permită servicii de jocuri în cloud în magazinele lor, deoarece aceste servicii pot canibaliza veniturile din jocuri din magazinele de aplicații. La urma urmei, achizițiile în aplicație de la jocuri reprezintă o mare parte din veniturile magazinului de aplicații pentru ambele companii.

Ei vor începe să-și deschidă platformele abia în 2022, cele mai mari schimbări având loc în 2023 și ulterior.

În concluzie, ne așteaptă un an plin de jocuri pentru mobile, cu tehnologii noi implementate, dar și cu noi platforme deschise publicului larg.

(Articol partener)