* Numărul pașapoartelor electronice solicitate de giurgiuveni, în creștere…

De la 1 ianuarie, aspectul pașapoartelor electronice s-a schimbat, în sensul că acum acestea sunt mult mai greu de falsificat. Sunt chiar printre cele mai sigure din lume, spun reprezentanții Ministerului de Interne.

Astfel, în afara modificării nuanței coperții (în roșu închis), la interior fiecare pagină este personalizată cu imagini reprezentative din România, dar și securizată cu elemente invizibile cu ochiul liber.

În ceea ce privește numărul pașapoartelor eliberate la nivelul județului nostru pe parcursul anului trecut, acestea au înregistrat creșteri la pașapoartele electronice și scăderi la numărul celor temporare, ne preciza, de curând, șeful Serviciului Pașapoarte Giurgiu, comisar-șef de poliție Paul Ancu.

Astfel, în 2018 au fost primite (și procesate) un număr de 8541 de cereri de eliberare pașapoarte, după cum urmează: 4463 pentru pașapoarte electronice, 40 pentru pașapoarte electronice pentru cetățenii români cu domiciliul în străinătate, și 4022 pașapoarte temporare.

„Am constatat o creștere a numărului de cereri pentru pașapoarte electronice, dar și o scădere, în același timp, a numărului de cereri pentru pașapoartele temporare. Dacă în 2017 aveam doar 3527 de cereri pentru pașapoarte electronice, creșterea este de aproape o mie de cereri în anul trecut, în timp ce numărul celor temporare a scăzut tot cam cu o mie”, mai preciza Paul Ancu.

Scăderea drastică a numărului de cereri pentru pașapoartele temporare se datorează, conform spuselor șefului Serviciului Pașapoarte, modificărilor legislative. Până în luna iulie a anului trecut, acest tip de pașapoarte se elibera rapid, iar costurile erau la mai mult de jumătate față de unul electronic. E drept, și durata valabilității era – și este, în continuare – de doar un an de zile.

„Din iulie, au intervenit o serie de modificări, în sensul că și aceste pașapoarte temporare sunt eliberate tot în termen de 10 zile calendaristice de la data depunerii cererii, ca și în cazul celor electronice. În termen de 3 zile se emit pașapoartele temporare doar în anumite condiții, clar specificate de legiuitor: motive de sănătate, familiale sau de serviciu, cererea trebuind să fie însoțită, neapărat, de documente care să ateste că este neapărat necesară prezența, în termen scurt, a solicitantului, în țara respectivă!”, a mai precizat Paul Ancu.

Ce trebuie să cunoască doritorii de pașapoarte temporare este faptul că nu toate țările acceptă intrarea pe teritoriul lor cu acest tip de document de călătorie. Pentru a evita situațiile neplăcute, cei care doresc să călătorească trebuie să consulte, pe site-ul Ministerului Afacerilor Externe, condițiile de călătorie în țara respectivă, a încheiat șeful Serviciului Pașapoarte.

(Jurnal)