Un răspuns transmis pe adresa redacției noastre dovedește – dacă mai era nevoie – că unele instituții ale statului lucrează după dictonul „noi ne facem că muncim, ei musai să ne plătească”. În cuprinsul răspunsului – emis de Instituția Prefectului Giurgiu – sunt prezentate două rapoarte, transmise de două instituții diferite, pentru același subiect: DSVSA și Comisariatul Județean pentru Protecția Consumatorilor Giurgiu, în cazul peștelui infestat cu viermi achiziționat de un giurgiuvean, la jumătatea lunii februarie.

Iată, pentru început, răspunsul DSVSA Giurgiu:

„- în data de 19.02.2019 a fost depusă o sesizare de către domnul Ț.C., din care reiese că ar fi cumpărat în data de 18.02.2019 o cantitate de 800 g hering congelat, de la magazinul NC Gold Fish Import Export din Piața Centrală, care ar fi fost după spusele acestuia infestați cu viermi;

– în data de 19.02.2019 o echipă de inspectori sanitar veterinari s-au deplasat la societatea respectivă și a constatat că din lotul incriminat s-a găsit o cantitate de 400 kg pește (hering) din care s-au prelevat probe care au fost trimise la laboratorul Sanitar Veterinar și pentru Siguranța Alimentelor Giurgiu (LSVSA), iar întreaga cantitate a fost sechestrată până la obținerea rezultatului;

– în data de 20.02.2019 a fost emis buletinul de analiză nr. 20246 de către LSVSA Giurgiu care nu confirmă prezența formațiunilor parazitare pe piele, branhii sau la nivelul musculaturii, drept urmare a fost ridicat sechestrul pentru cele 400 kg de pește”.

În paralel, răspunsul Comisariatului Județean pentru Protecția Consumatorilor Giurgiu a transmis un răspuns ale cărui concluzii sunt total opuse celor formulate de către DSVSA Giurgiu:

„- la sediul CJPC a fost înregistrată în data de 18.02.2019 petiția unui consumator, referitoare la achiziționarea unei cantități de pește congelat (hering) „cu viermi” de la SC Gold Fish Import Export SRL din Piața Centrală;

– de îndată, o echipă de comisari s-a deplasat la magazinul indicat, acesta fiind închis, fără niciun anunț privind programul de funcționare;

– controlul a fost reluat în data de 19.02.2019 constatându-se că în stoc exisa pește congelat aprovizionat în data de 18.02.2019, având documente de proveniență și declarații de conformitate, nefiind constatate organoleptic caracteristici neconforme ori infestare;

– peștele congelat nu era însoțit de etichete cu informații traduse în limba română, iar în urma controlului, operatorul economic a prezentat la sediul CJPC Giurgiu etichetele produselor în limba română transmise de distribuitor/furnizor, abaterea fiind remediată.

– operatorul economic a vândut în data de 18.02.2019 către consumator pește congelat:

– prin vânzarea de produse în data de 18.02.2019 operatorul economic nu a respectat orarul de funcționare afișat la magazin la data controlului, unde exista înscris „luni închis”.

După cum lesne se poate observa, în timp ce la cei de la DSVSA toate sunt „bine și la locul lor”, cei de la Protecția Consumatorului au găsit nereguli „cu toptanul”.

(Jurnal)