Statisticile finale publicate de organizatorii evenimentului Black Friday arata ca în România au fost făcute 539.000 de tranzacții online pe data de 13 noiembrie – aproape dublu față de anul precedent, cu rate de creștere de 95%.
Românii au cheltuit de Black Friday mai bine de 1 milion de lei pe minut, în primele șapte ore de când s-a dat startul celui mai așteptat eveniment de cumpărături al anului. De banii aceștia, cei mai mulți români și-au luat produse pentru casă și îngrijirea locuinței, dar și produse de beauty și îngrijire personală. Pandemia a modificat obiceiurile românilor în materie de shopping, astfel că în topul comenzilor s-au aflat inclusiv produse de protecție sanitară, precum mănușile și măștile, dar și servicii medicale care cuprind și teste real time PCR (”pisiar”), pentru depistarea coronavirusului.
Datele furnizate pentru comercianții PayU, organizatorii ediției din 2020:
– Valoarea totală a volumelor tranzacționate on line a ajuns la 349 de milioane, cu 78% mai mult decât anul trecut;
– Numărul de tranzactii on line a ajuns la 539.000 de tranzactii – aproape dublu față de anul precedent, cu rate de creștere de 95%;
– Minutul de aur rămâne 07:44 cu 4.792 de tranzacții, cu 124% mai mult decât anul precedent;
– Valoarea coșului mediu a sărit de 700 de lei, în scădere cu 8%, iar a celui în rate este de 1.028 lei, în urcare cu 2% si mai mare cu 60% decât coșul mediu al tranzacțiilor cu plata într-un singur click au crescut cu 117% fata de anul precedent, iar ponderea lor se apropie de 50% din total tranzacțiilor realizate cu cardul;
– Românii au cumpărat online, în rate, în valoare de 90 de milioane de lei, cu 15% mai mult decât aceeași perioadă a anului trecut;
Principalele categorii de produse cumpărate de români, în ordinea vânzărilor:
– IT&C – produse electronice și calculatoare
– Home & Deco (piese pentru casă, inclusiv decorațiuni de Crăciun)
– Fashion – articole de vestimentație
– Parfumuri și produse de înfrumusețare
– Cărți și jocuri
– Jucării.
Cel mai valoros produs vândut în Romania a fost un însă un automobil BMW 220d, la prețul de 40.200 euro, redus de la 53.640 (reducere 13.440 euro)!
Multe magazine au anunțat deja prelungirea campaniei de Black Friday și în weekend.
Totodată, s-a constatat creșterea tranzacțiilor cu plata într-un singur click cu 120%, ceea ce înseamnă că oamenii s-au obișnuit cu plata cu cardul.
(Jurnal)