Șoseaua  de legătură între DN 5 Bucureşti – Giurgiu şi vama Giurgiu Ruse este „puţin întârziată” din cauza condiţiilor meteo şi a unor lucrări neprevăzute: o fostă groapă de gunoi care nu apărea în planurile iniţiale.

Contractul pentru realizarea drumului de legătură – o şosea de centură a municipiului Giurgiu – a fost semnat cu antreprenorul PORR din Austria în 2019 pentru 106 milioane lei, iar lucrările au început în octombrie 2020 şi au termen contractual de finalizare aprilie 2022. Şoseaua de legătură cu o lungime de 6 kilometri va avea profil de drum rapid 2X2 şi structură din beton. În prezent, pe şantier, stadiul fizic de execuţie este de peste 40%, potrivit raportului oficial al Companiei de Drumuri. Şoseaua, în lungime de  de 6 kilometri , este construită pe structură de ciment.

Finalizarea şoselei a fost promisă pentru sfârşitul anului, pe baza rapoartelor de progres ale constructorului, dar problema gropii de gunoi cere soluţii serioase şi decontaminare, a anunţat şeful de şantier de la PORR, Cătălin Ţolea.

Din cauza condițiilor meteo suntem puțini întârziați. Lucrurile au fost puțin afectate însă avem disponibile soluții de remediere. În funcție de vreme vom avansa cu lucrarea. Am întâlnit o groapă de gunoi. Inițial, soluția a fost de extra-excavații de un metru și jumătate. La încă un metru jumătate după cum se observă cu ochiul liber de extra-excavație este tot gunoi. Amplasamentul este, din câte am constatat, pe o fostă groapă de gunoi de care nu a știut nimeni. În momentul de față se așteaptă o soluție cu privire la decontaminarea zonei deoarece astăzi sunt blocate lucrările din cauza acestui gunoi. Vorbim de o lucrare mai delicată. În urma excavațiilor am aflat că ar mai fi de scos o cantitate însemnată de gunoi (variabil între 2 și 4 metri) față de cotele actuale la care suntem. Vorbim de o groapă consistentă de gunoi pe care nu poți să fondezi un viitor drum nou în orice condiții. Trebuie soluții serioase”, a avertizat constructorul,  într-o postare a CNAIR.

Nu s-a precizat însă cine este responsabil pentru că această groapă de gunoi nu a fost „prinsă” în planuri şi dacă lucrările suplimentare depăşesc valoarea de 10% din contract.

Drumul de Legătură între DN 5 (zona Oinacu) şi Vama Giurgiu Ruse va rezolva problemele de circulaţie pe ruta spre principala vamă dintre România şi Bulgaria. Ultimul segment al acestei rute trece prin municipiul Giurgiu, iar pe un tronson de aproximativ 2 kilometri şoseaua nu este modernizată, nu are iluminare şi nici semnalizare corespunzătoare.

Tot la Giurgiu, CNAIR urmează să realizeze o altă şosea cu rol de centură, dar pe partea de vest a municipiului. Şoseaua va avea o lungime de 12 kilometri, se desprinde din DN 5 şi va asigura relaţia spre DN 5 C către Zimnicea.

Pe lângă Drumul de Legătură DN 5 – Vama Giurgiu Ruse, Ministerul Transporturilor şi conducerea CNAIR s-au angajat să recepţioneaze până la sfârşitul anului alte două şosele noi de centură: 20 de kilometri din centura Satu Mare (din care 11 km profil de drum rapid) şi „ciotul” de Centură de doar 3 km de la Mihăileşti pe DN 6 Bucureşti – Alexandria.

(Foto: Economia.ro)

(Jurnal)