Numărul solicitărilor pentru plata ajutoarelor de deces a înregistrat o creştere la nivelul tuturor caselor de pensii judeţene, a precizat joi, 4 noiembrie 2021, ministrul interimar al Muncii şi Protecţiei Sociale, Raluca Turcan.

Cu regret trebuie să spun că ultimele centralizări făcute la nivelul caselor de pensii judeţene indică o creştere semnificativă a numărului solicitărilor pentru plata ajutoarelor de deces. Este o realitate foarte tristă, dar se cuvine ca ea să fie cunoscută – numai la nivelul Capitalei vorbim de o dublare a solicitărilor faţă de cele primite în anii trecuţi.

Am asigurat, astăzi, caselor de pensii sumele necesare pentru a onora toate cererile, fără întârzieri. Persoanele în vârstă sunt cele mai vulnerabile în faţa virusului şi reiau cu acest prilej apelul la adresa vârstnicilor, de a recurge cu încredere la soluţia vaccinării, care asigură un nivel suplimentar de protecţie în faţa Covid-19”, a transmis Raluca Turcan.

Conform Grupului de Comunicare Strategică (GCS), în ultimele 24 de ore au fost înregistrate în România 489 de decese la pacienţi infectaţi cu virusul SARS-CoV-2, dintre care 55 anterioare intervalului de referinţă.

De la începutul pandemiei, în total, 49.604 de persoane diagnosticate cu COVID-19 au murit în România.

Și la nivelul județului Giurgiu, numărul solicitărilor pentru plata ajutoarelor de deces a crescut față de acum două săptămâni. Directorul Casei de Pensii Giurgiu, Marian Dumitru ne declara: „față de acum 2 săptămâni când înregistram în medie 30 de solicitări la nivel județean, în ultimele 14 zile numărul acestora a ajuns la 43- 48 de solicitări zilnic per întreg județul Giurgiu. Asta înseamnă o creștere de peste 60% a acestor ajutoare”.

Începând cu 12 martie 2021, cuantumul ajutorului de înmormântare este de 5.380 lei.

Ajutorul de deces se achită în termen de 3 zile lucrătoare de la solicitare.

Ajutorul de deces se acordă, după caz, pe baza următoarelor documente:

  • Cerere pentru acordarea ajutorului de deces

  • Certificat de deces (original și copie)

  • Act de identitate al solicitantului (original și copie)

  • Acte de stare civilă ale solicitantului, din care să rezulte gradul de rudenie cu decedatul, sau, după caz, actul care atestă calitatea de tutore, curator, mandatar (original și copie).

  • Dovada ca solicitantul a suportat cheltuielile ocazionate de deces (chitanța preot sau declarație notarială pentru alte culte religioase, original și copie)

  • Act medical emis sau vizat de medicul expert al asigurărilor sociale, prin care se atestă boala care l-a făcut inapt și data ivirii acesteia, în cazul copilului inapt în vârsta de peste 18 ani (original);

  • Adeverința care să certifice că, la data decesului, membrul de familie cu vârsta cuprinsă între 18 și 26 de ani urma o formă de învățământ organizată potrivit legii (original).

  • Declarație notarială a solicitantul ajutorului de deces din care să reiasă că decedatul nu a avut venituri la data decesului, iar solicitantul ajutorului de deces a avut în îngrijire persoana decedată și că a suportat cheltuielile de înmormântare.

(Ana Magheru)