Cheltuielile de personal la stat s-au dublat în ultimii 4 ani. Îi întreb pe români dacă simt că s-a dublat și performanța…” declara recent, Premierul Florin Cîţu , arătând că în ciuda faptului că  sporurile angajaților din sistemul de stat s-au dublat în ultimii patru ani, nu se simte nimic în ceea ce privește performanţa funcționarilor.

În acest context, cu câteva zile în urmă un cetățean din Giurgiu, primea un mesaj de la Banca la care își are contul, că suma i-a fost disponibilizată, punându-i-se poprire pe cont, ca urmare a unei solicitări făcute de ANAF.

Intrigat, știind că nu are niciun fel de problemă cu ANAF-ul,  omul a solicitat personal o explicație, deplasându-se la sediul acestei instituții, unde, după o scurtă analiză, funcționarele au  constatat că a fost vorba despre o eroare. În consecință , fără alte explicații omului i s-a  comunicat faptul că  a doua zi contul îi va fi deblocat, depunându-se toate diligențele în acest sens.

Toate acestea însă se întâmplă fără ca cineva din partea Administrației Financiare să își ceară scuze, măcar verbal, dacă nu în scris. A doua zi  contul a rămas tot blocat. Poprirea i-a creat totodată omului nu numai un mare neajuns , acesta neputând ridica din bancă suma cu care urma să facă anumite plăți, dar i-a creat acestuia  și un prejudiciu de imagine Întrucât ANAF a trimis către toate instituțiile cu care persoana avea contracte, decizia de poprire. Precizăm că poprirea a fost făcută în data de 17 februarie, iar în data de 22 februarie angajații băncii au spus că nu au primit din partea ANAF niciun documente de ridicare a popririi.

Cu indignare persoana ne spunea că a sunat în fiecare zi la ANAF,  de fiecare dată fiind asigurat că a doua zi i se va debloca contul.

Zilele au trecut și în data de 22 februarie,  lucrurile stăteau la fel eroarea comisă de incompetența unor funcționari publici, nefiind îndreptată. În acest fel se confirmă declarațiile Premierului despre salariații din instituții ale statului care încasează sporuri consistente și un salariu pe măsura incompetenței lor , pentru a comite erori și a-i trata pe  cetățeni cu ignoranță și lipsă de respect .

La rândul nostru ne întrebăm ( la fel de retoric), ce s-ar fi întâmplat dacă o astfel de greșeală s-ar fi repetat cu părinții unui copil ce trebuiau să achite , urgent , operația copilului lor, dar  eroarea funcționarului  ANAF, ar fi blocat această plată, punând în pericol viața micuțului?

Într-o astfel de situație , în lumea civilizată, după o anchetă internă,  funcționarul ar fi demis, pentru ca un astfel de accident să nu se mai repete niciodată. Cu siguranță că în cazul de față, conducerea ANAF nu va veni cu nicio sancțiune la adresa celui vinovat.

Lucrurile însă nu se opresc aici, pentru că cetățeanul amânat, păcălit și  umilit , este hotărât acum să acționeze instituția în judecată, cerând ca cel vinovat să îi plătească suma pe care o avea în Bancă la momentul încercării retragerii ei,  sumă cu care dorea să facă o serie de plăți ce între timp , nefiind onorate la data scadentă, au atras  după ele, penalități.

Conștienți de faptul că ANAF Giurgiu cunoaște cazul de față, așteptăm scuzele publice ale instituției față de giurgiuvean, de eroarea comisă și măsurile pe care le-au luat față de cei care au comis-o.

(Jurnal)