Direcția Generală de Asistență Socială și Protecția Copilului Giurgiu desfășoară o campanie de selecție în vederea evaluării, formării, atestării și angajării în condițiile legii, de asistenți maternali.
Direcția Generală de Asistență Socială și Protecția Copilului – Giurgiu, în scopul consolidării și dezvoltării rețelei de asistenți maternali profesioniști derulează în parteneriat cu Autoritatea Naționala pentru Protecția Drepturilor Copilului si Adopție, Proiectul TEAM – UP: Progres în calitatea îngrijirii alternative a copiilor”, cod proiect POCU/480/4/19/127169, proiect finanțat de Fondul Social European, prin Programul Operațional Capital Uman.
În acest context, D.G.A.S.P.C. Giurgiu vă informează că se continuă campania de recrutare a persoanelor care doresc să devină asistenți maternali profesioniști, pentru a lua în plasament copii.
Pot fi atestate ca asistent maternal doar persoanele care îndeplinesc următoarele condiții:
să aibă capacitatea deplină de exercițiu prin comportamentul în societate,
starea sănătății și profilul psihologic, să prezinte garanții pentru îndeplinirea corectă a obligațiilor care revin unui părinte, referitoare la creșterea, îngrijirea și educarea copiilor săi;
să aibă disponibilitatea de timp necesar creșterii și educării copiilor;
să aibă domiciliul stabil;
să aibă în folosință o locuință care să dispună de spațiu corespunzător, dotat cu pat/pătuț pentru fiecare copil în parte, cu dependințe corespunzătoare pentru igienă, ambient sigur pentru asigurarea sănătății și bunăstării copiilor, spațiu care să permită realizarea unei îngrijiri cât mai bune a copiilor;
să existe acordul din partea tuturor membrilor familiei pentru plasarea copiilor în familie;
motivația de a accepta copii în plasament în regim de urgență, să fie precisă și clară;
să aibă disponibilitatea de a lucra în condiții speciale sau de stres (plasament în regim de urgență, copii cu nevoi speciale);
să aibă minim cursuri gimnaziale absolvite.
Solicitanții vor depune la sediul Serviciului Asistență Maternală din Giurgiu, Șos. Alexandriei, nr. 7 – 9, următoarele documente:
CEREREA DE EVALUARE A CAPACITĂȚII DE A DEVENI AMP (formular tipizat care se completează la sediul serviciului);
CURRICULUM VITAE (formular tipizat care se completează la sediul serviciului); copii de pe actele de stare civilă și de pe actele de studii ale solicitantului;
adeverință medicală de la medical de familie, care să prezinte o evaluare completă a stării de sănătate a solicitantului și a persoanelor care locuiesc cu acesta;
certificate de cazier judiciar ale solicitantului și ale persoanelor cu care aceasta locuiește;
un document care să ateste dreptul de folosința al solicitantului asupra locuinței.