De la 1 octombrie, BUTONUL ROȘU, un serviciu destinat persoanelor singure, vârstnice, cu risc medical, a devenit funcțional în toată țara!

0
305

De la 1 octombrie, Compania Naţională Poşta Română a devenit partener în dezvoltarea, la nivel naţional, al sistemului de alertă ”Butonul Roşu”, un serviciu complementar celui de urgenţă 112, destinat persoanelor singure, vârstnice, cu risc medical sau aflate în localităţi rurale sau izolate, din România.

Astfel, prin folosirea unei brăţări, abonaţii din platforma Butonul Roşu pot primi asistenţă personalizată sau ajutor dedicat în situaţii de urgenţă medicală şi securitate personală.

„Dezvoltatorii platformei dedicate care pun la dispoziţie Butonul Roşu, Teleasistenţă Group, au iniţiat colaborarea cu Poşta Română întrucât compania dispune atât de resursă umană extinsă pe tot teritoriul ţării, cât şi de o reţea teritorială vastă care poate răspunde nevoilor de extindere, la nivel naţional, a serviciilor de asistenţă Butonul Roşu.”, se menţionează într-un comunicat.

Astfel de servicii de asistenţă personală, ajutor de urgenţă, sănătate şi suport viaţă independentă sunt livrate, în comunitate, şi de alte companii poştale, cele mai avansate fiind cele livrate de Poşta Franceză.

„În baza parteneriatelor pe care persoanele juridice (autorităţi şi insituţii publice care oferă servicii de asistenţă socială comunitară persoanelor vulnerabile din punct de vedere medical şi social) le vor încheia cu Poşta Română, factorii poştali se vor deplasa la domiciliile beneficiarilor, îi vor înrola în baza de date împreună cu istoricul medical şi factorii de risc, îi vor instrui şi le vor da spre folosire brăţara, împreună cu un telefon asociat acesteia, care va asigura monitorizarea şi asistenţa la distanţă.”, se precizează în comunicat.

Conform comunicatului, la o simplă apăsare pe butonul SOS, dispozitivul mobil este localizat prin GPS, beneficiarul fiind identificat, Dispeceratul Medical de Urgenţă primeşte accesul la datele medicale ale pacientului care sunt actualizate permanent şi se declanşează protocolul de urgenţă personalizat, precum şi informarea familiei, iar în cazul urgenţelor majore apelează 112.

În funcţie de complexitatea şi gravitatea situaţiei semnalate, dispecerul va iniţia un protocol personalizat ce va indica acţiunile ce trebuie întreprinse (alertarea contactului de urgenţă din apropiere, deplasarea unui asistent medical la domiciliul pacientului, alertarea persoanelor care-l îngrijesc). Beneficiarul este monitorizat permanent până la eliminarea pericolelor sau externare şi primeşte suport pentru revenirea în activitate.

Butonul Roşu este potrivit oricărei persoane, ca serviciu de prevenţie şi securitate personală, dar în mod deosebit este indicat oamenilor singuri sau izolaţi, pensionarilor sau vârstnicilor, bolnavilor cronici, persoanelor cu dizabilităţi, pacienţilor externaţi/operaţi, pacienţilor din studii clinice, copiilor care rămân singuri acasă, viitoarelor mame şi persoanelor expuse profesional unor riscuri asociate”, mai precizează sursa citată.

Serviciul Butonul Roşu a fost implementat, încă din anul  2015, în Bucureşti, de către Crucea Alb Galbenă România, pentru un  număr de 300 de vârstnici. Un an mai târziu, acest serviciu a fost extins şi în alte localităţi, pentru alți 400 de beneficiari.

(Jurnal)