Autoritatea pentru Reformă Feroviară va achiziționa încă 20 de trenuri electrice. Decizia reprezintă continuarea proiectului de investiții care, în prima fază, a vizat achiziția a 37 de trenuri. Noile trenuri urmează să fie introduse atât pe rețeaua electrificată până în 2022, cât și pe rute propuse spre electrificare (București – Giurgiu, Cluj Napoca – Oradea și Constanța – Mangalia).

Rutele pe care vor fi folosite trenurile electrice:

– Giurgiu – București – Ciulnița (Slobozia) – Călărași

– Oradea – Cluj Napoca – Sighișoara – Brașov

– Cluj Napoca – Alba Iulia – Simeria (Deva) – Târgu Jiu – Craiova – Calafat

– Brașov – Sfântu Gheorghe – Miercurea Ciuc – Bacău – Iași

– Brașov – Sfântu Gheorghe – Miercurea Ciuc – Bacău – Suceava

– Galați – Mărășești (Focșani) – Bacău – Iași

– Galați – Mărășești (Focșani) – Bacău – Suceava

– Galați – Brăila – Constanța – Mangalia

– Iași – Bacău – Mărășești (Focșani) – Barboși (Galați) – Brăila – Constanța – Mangalia

– Suceava – Bacău – Mărășești (Focșani) – Barboși (Galați) – Brăila – Constanța – Mangalia.

Cumpărarea trenurilor electrice este prevăzută în Planul Național de Redresare și Reziliență (PNRR). Proiectul este în valoare de 450 de milioane de euro, din care 180 de milioane de euro pentru achiziția trenurilor, finanțată din fonduri europene nerambursabile. 270 de milioane de euro reprezintă contravaloarea serviciilor de întreținere și reparații pentru următorii 30 de ani”.

(Dan Motreanu- europarlamentar și vicepreședinte al PNL)