Tot mai mulți se plâng de  insomnie…De multe ori cauzele vin de la o nutriție deficitară.  Unele alimente sunt însă de mare folos pentru un somn odihnitor, în timp ce  altele ne pot împiedica să ne odihnim bine.

În realitate, oamenii mor mai repede daca sunt privati de somn decat de mancare. Fara somn, organismul devine vulnerabil, slabit, tulburat. Sistemul imunitar este slabit, creste riscul aparitiei de boli cardiace si activitatea cerebrala se incetineste.
Decat sa apelati la o pastila care va ajuta sa adormiti, va recomandam cateva alimente care alungă insomnia și o sa va aduca un somn odihnitor.

Laptele – Un pahar de lapte cald vă asigura vise frumoase si un somn linistit. Laptele contine triptofan, care este precursorul serotoninei, un hormon care induce o stare de relaxare si o senzatie de calm. In plus, este o sursa buna de calciu, care ajuta la reglarea productiei de melatonina.

Bananele – sunt pline de magneziu si potasiu, nutrienti care au un efect natural de reaxare a muschilor. Contin un aminoacid care induce somnul, numit triptofan, care mai apoi se transforma in serotonina si melatonina. Serotonina este un neurotransmitator care ajuta la relaxare, melatonina facandu-te somnoros.

Ciresele – sunt unele dintre putinele surse naturale de melatonina, fiind tocmai bune de consumat seara. Daca a trecut sezonul lor, le poti consuma si inghetate sau uscate, dar fara zahar adaugat. Pentru a beneficia de avantajele lor, mananca o portie de cirese cu o ora sau doua inainte de culcare sau bea o cana de suc de cirese de doua ori pe zi.

Migdalele – sunt o sursa excelenta de magneziu, care va ajuta sa va relaxati si o sursa buna de proteine. In plus, un pumn de migdale crude consumat pe zi scade nivelul de colesterol, stimuleaza activitatea creierului si intareste oasele.

Ceaiul – o ceasca de ceai te relaxeaza si te pregateste de somn. Trebuie doar sa fiti atenti sa nu contina cofeina. Optati pentru un ceai de musetel, planta cunoscuta pentru proprietatile ei calmante. Evitati sa beti foarte mult lichid inainte de somn pentru ca va veti trezi in timpul noptii ca sa mergeti la baie. Faceti-va mai degraba un ceai concentrat intr-o cescuta mica.

Cerealele – sunt si ele pe lista alimentelor care ne ajuta sa dormim mai bine. Cerealele sunt bune si la micul dejun, dar si seara. Ele ne ajuta in doua feluri. Pe de o parte contin triptofan, pe de alta fibrele si complexul de carbohidrati din ele cresc nivelul insulinei din sange. Cele mai bune cereale sunt cele fara zahar adaugat.