Foto: Somelier Marian MIHALCEA 

De câteva zile, în Municipiu a fost deschis un magazin de vinuri cu un nume de generic: ”VinoVIN”, Vin cu voie bună, după cum l-au definit cei ce îl manageriază!

Un magazin despre care administratorul acestuia, Marian Mihalcea, un om de afaceri, mai puțin cunoscut până acum în noul său rol de sommelier, ne spunea că este un pic altfel, în ceea ce privește conceptul pentru care a fost creat.

Vinurile de aici, din soiuri nobile, ce se adresează însă oricărui consumator, oricât de pretențios ar fi, devin în acest loc, adevărate cărți ce ascund în sticle, povești de neuitat pentru cei ce le degustă.

Provenit dintr-o zonă viticolă de renume în România, Drăgășani, satul Dobroșa, loc în care au fost create vestitele vinuri ale lui Valeriu Stoica, fostul ministru al justiției, Marian Mihalcea și-a împlinit în acest mod, așa cum ne mărturisea, în sfârșit o pasiune ce mocnea în el, demult, transformată astăzi într-un business.

Am deschis un magazin, conștient că el se adresează unui public destul de redus, un magazin de nișă, deși am targhetat 1000 de clienți, care pentru un oraș ca Giurgiu cred că este un număr destul de important – ne spunea Marian Mihalcea.  Dacă te adresezi la acest moment unui comerciant de vinuri în Giurgiu, indiferent că este retailer sau nu, cerându-i o cantitate importantă de vin, cu siguranță nu vei găsi. Toți se limitează la un stoc limitat de sticle…

Ponderea acestei afaceri constă de fapt în livrările de vinuri, nicidecum nu se bazează pe vânzările on line, ci pe livrările locale: telefonezi, comanzi vinul care îți place și vinul vine rece, acasă, la frapieră! Pentru asta gândesc deja chiar și la un model de ambalaj personalizat.

Ambalajele se vor regăsi la noi mai ales în timpul campaniilor de promovare pe care o să le organizăm, susținute evident de producători, în mare parte.

Doresc ca celui care solicită un vin în perioada când promovăm niște spumante putem să-l punem alături 2 pahare de șampanie ba de ce nu chiar și cu o frapieră deși de multe ori o frapieră costă mai mult decât vinul comandat. Dar cu siguranță că voi face acest gest pentru cel pe care îl am în baza de date și care este un consumator permanent.

Eu nu l-am gândit ca un magazin de vinuri neapărat… adică nu este focusat pe vânzarea de vinuri, ci pe cea de servicii. Adică altceva… ”VinoVin” este locul unde găsești un vin românesc pe care nu-l cunoști. Astfel o să constatați că în România se produc vinuri de calitate care le bat pe cele internaționale. Ba aici, la noi le mai poți și compara. Vreau să educ gustul consumatorului și cu altceva… Vreau să-i ofer vinuri din Crame mici, dar deosebite din punct de vedere al calității, al gustului lor. Ce rost ar avea să promovez vinuri de Jidvei, de exemplu atâta timp  cât acesta este al doilea producător european de vin.

Referindu-se la personalul magazinului, ce urmează a prezenta vinurile solicitate de consumatori, însoțite și de recomandări, Marian Mihalcea ne spunea că deocamdată acesta nu a fost format, dar cu siguranță el se va integra curând în peisaj.

Diferența între noi și supermarketurile ce promovează sute de etichete de vin, este că ele câștigă bani pe acestea din prima zi în care deschide magazinul. Asta pentru că toate vinurile de acolo sunt listate. Pe tot ce înseamnă designul, aparatura folosită, ambalaje, etc gazda, adică magazinul ce le desface, nu cheltuie un leuț, ba dimpotrivă el câștigă chiar din prima zi în care deschide magazinul, zeci de mii de euro.

Fără să vândă o sticlă… Doar din listare. Ăla are 7-800 de etichete, știind că a costat 200 de euro eticheta pentru cine a vrut să listeze vinul! Eu nu pot să merg la un producător și să-I spun că deschid o vinotecă în Giurgiu și să-l întreb dacă nu vrea să-l listez…Cu toate că eu am reușit asta. După ce vor apare rezultatele nu vor mai putea intra prea ușor. Asta fac marketurile. Gândiți-vă cât costă taxa de listare, taxa de nou magazine, taxa de publicare în ofertă…

Ne gândim, de ce nu, ca într-un viitor nu prea îndepărtat să propunem clienților, turismul viticol. Vizite cu degustări la crame ale căror vinuri sunt prezente în magazinul nostru. Vrem să facem circuite, excursii la aceste crame…Asta vrem, dar asta timp, înseamnă să așezăm  cărămidă peste cărămidă.

Vom avea colaborări pentru acțiuni și evenimente, cu restaurantul ”Casa cu Flori”, ce foarte curând își va deschide și o terasă unde vom organiza serate, prezentări de vinuri…Ba mă gândeam că am putea organiza  la Giurgiu și un mic târg de vinuri, dar situația apărută cu Coronavirusul a împiedicat multe din proiectele noastre. Evident că oricine va putea să vină  pentru câteva sfaturi în magazinul nostru, să îl ajutăm să aleagă un vin care să se potrivească la evenimentul organizat în familie sau cu prietenii, să-I sugerăm un meniu acestuia etc.

De exemplu oamenii nu beau vin spumante, frizzante cum zic străinii. Veți vedea că după 10 prezentări consumatorul va înțelege gustul și savoarea acestui vin, că este altceva.

Vrem ca cei ce cumpără de aici, de la noi,
să nu bea doar un VIN, ci să bea o POVESTE! 

Oamenii trebuie să înțeleagă primele reguli de bază în consumul unui vin. Care este diferența dintre vinul Premium și vinul economic. Oamenii trebuie să înțeleagă toate aceste reguli care îi vor face să respecte și să aprecieze altfel vinul și să participe la  evenimentele în care el această binecuvântată băutură va fi actorul principal. Vrem ca cei ce cumpără de aici de la noi să nu bea doar un vin, ci să bea o poveste. 

Povestea de fapt asta înseamnă: Ți-am prezentat un vin, 2, 3, cinci, zece, care te-au încântat după care ai vrea să le încerci și pe celelalte 200 pentru că deja ai căpătat încredere.

Vreau să trezesc curiozitatea de consumatorului de a încerca și altceva. Să înțeleagă că aici în acest magazin după ce au pășit în el, trebuie să se aștepte la altceva, la o altă poveste…ne mai spunea sommelier Marian MIHALCEA.

(Florian Tincu & Patrick Kirițescu)                                           

                                             ********

Magazinul ”VinoVin” poate onora orice comandă în doar 24 de ore. Pentru cantități mai mari, de peste 50-100 de sticle comenzile vor trebui făcute cu 3-4 zile înaintea evenimentului.

Programul săptămânal este 10:00-19:00, urmând ca programul de week-end să fie stabilit după sărbătorile de Paște.

Adresa: Piața Primăriei – vis a vis de APIA Giurgiu. Pentru comenzi Tel. 0729 014 316. În tot timpul săptămânii între orele 10-19.00. deocamdată magazinul nu are program fix de weekend. Site:  aflat în construcție.