Joi ,18 februarie, în incinta Direcției de Sănătate Publică Giurgiu s-a petrecut un fapt fără precedent de la începutul acestei Pandemii.

Referentul Nicoleta Croitoru ce mimează în rol de purtătoare de cuvânt a DSP Giurgiu, instituție condusă de stomatologul Iulian Stoenescu, și-a depășit prerogativele, încălcând legea și trimițând, printr-o decizie luată unilateral, caravana mobilă de vaccinare la ea acasă, pentru a-i vaccina soțul.

După cum știm, de această facilitate dispun, cităm:  doar persoanele dializate, imobilizate sau nedeplasabile aflate la domiciliu, ce se pot vaccina în cadrul Etapei a II-a a Strategiei de vaccinare împotriva COVID-19.

Așa cum am fost informați, din cele 96 de  doze care au fost atribuite caravanei, au mai rămas trei doze de vaccin, doze ce trebuiau  predate de către medicul   militar, epidemiolog, maior Tudor Dumitru,  la Centrul de care aparține caravana mobilă, în speță la Centrul de Vaccinare al Spitalului Județean Giurgiu.

Medicul, așa cum prevede Legea, a respectat procedura, predând dozele rămase. Din declarațiile unor salariați ai DSP, Croitoru Nicoleta, proaspăt angajată la această instituție pe care se pare că a început să o patroneze ca pe propriul site, a decis însă, unilateral, fără înștiințarea conducerii DSP,  ca una din dozele rămase să îi fie administrată soțului ei, la domiciliul acesteia.

Conform acelorași surse, soțul nu prezenta însă niciun fel de dizabalități, în concluzie el se putea deplasa la sediul Centrului în care era programat, astfel că nu se justifică, în niciun fel, această solicitare, mai ales că dozele de vaccin aveau o cu totul altă destinație (precisă!), iar soțul d-nei Nicoleta Croitoru nu făcea parte din grupul țintă al campaniei.

Gestul numitei Nicoleta Croitoru încalcă astfel legea, în mod flagrant, întrucât  soțul acesteia se putea înscrie pe platforma de vaccinare,  ca mulți alții, urmând să fie programat și nicidecum să beneficieze de una din dozele de vaccin destinate asistaților sociali, care în lipsa acesteia s-ar fi putut expune unui risc major.

Din sursele noastre, impertinența acesteia a depășit orice limită, permițăndu-și să îl sune pe medicul militar maior Tudor Dumitru, medic specialist epidemiolog și să îl amenințe că îl dă afară, dacă îndrăznește să nu îi asculte… ”ordinele”.

Ba mai mult, Nicoleta Croitoru l-ar fi amenințat pe medic cu o situație privitoare la un anumit număr de ore  prestate de maior atât la DSP, cât și pe perioada weekend-ului, la Centrul de Vaccinare, unde, așa cum spuneau ceilalți medici ai instituției, are tot dreptul legal să presteze o activitate. Cum a ajuns însă Nicoleta Croitoru să țină socoteala orelor unui medic militar și   în ce mod are ea acces la anumite documente ale instituției, numai directorul DSP, Iulian Stonenescu, ar putea să ne răspundă.

A doua zi (18.02.2021), caravana  mobilă și-a continuat  activitatea de vaccinare cu Centrul de la Mironești, însă, în mod halucinant, ambulanța s-a oprit mai întâi la domiciliul angajatei DSP, Croitoru Nicoleta pentru a-i vacccina soțul, din dozele destinate asistaților social?!

Ținând cont de faptul că dozele pentru fiecare caravană sunt în număr strict, ele fiind introduse într-o platformă, întrebarea  care se pune este cum au procedat cei de la Ambulanță pentru vaccinarea soțului  referentei din DSP Giurgiu și dacă nu cumva, în acea zi, unul dintre acei asistați a rămas nevaccinat?!

Croitoru Nicoleta, recent ”îndepărtată” din Direcția Județeană de Transport, Administrarea Drumurilor Județene și Control Trafic Giurgiu prin *transfer, nu a ținut cont de această precizare a legii.

Așa cum ne declarau câțiva dintre salariații DSP, noua purtătoare de cuvânt a DSP Giurgiu, de fiecare dată când nu-i convine ceva, amenință în stânga și-n dreapta cu materiale postate pe site-ul pe care îl deține.

În mod normal, în urma acestui fapt, de  încălcare flagrantă a Legii, ar trebui să se lase cu desfacerea unor contracte de muncă, a celor ce se fac vinovați în acest caz, acest lucru putând demonstra tuturor giurgiuvenilor că autoritățile statului funcționează și că promisiunile făcute în legătură cu angajarea unor salariați pe baza  profesionalismului și competitivității lor nu a fost doar o promisiune electorală.

În urmă cu ceva timp redacția cotidianului ”Jurnal giurgiuvean” a emis o adresă către DSP Giurgiu, în care sesiza conducerea instituției de pericolul angajării fără concurs a d-nei Nicoleta Croitoru, printr-un transfer destul de dubios (Codul administrativ, art.506 https://mail.yahoo.com/d/folders/1/messages/114803?guce…).

De precizat că într-o discuție telefonică, directorul DSP Iulian Stoenescu, ne recunoștea că persoana i-ar fi fost ”recomandată” și că, deși nu se impunea înființarea unui asemenea post, Nicoleta Croitoru a fost angajată în rol de referent, deși pregătirea ei nu o recomandă în niciun fel.

Dincolo de lipsa de profesionalism a individei, oricine, la un simplu text lecturat, poate pricepe că aceasta nu cunoaște prea multe din ceea ce se  numește Gramatica Limbii române. Ba mai mult de atât personalul medical al instituției o acuză de faptul că nu cunoaște nicio iotă din vocabularul medico-sanitar, necesar explicării, editării și transmiterii unor informații și comunicate către celelalte instituții, cât și publicului larg.

O confirmare a acestui lucru este faptul că, în urmă cu doar o săptămână, Prefectura Giurgiu a intervenit pe grupul de socializare cu presa locală, cerând cu insistență să nu ia în seamă un comunicat total eronat transmis de către noul purtător de cuvânt al DSP Giurgiu, gafă ce a generat ulterior mai multe comentarii din partea jurnaliștilor.

De menționat că individa continuă obiceiurile proaste deprinse din vremea când lucra în Direcția de Transporturi, când își permitea, cu acordul direct al șefilor din Consiliul județean Giurgiu, ca în timpul programului să participe la conferințe de presă și să posteze pe site-ul personal articole denigratoare la adresa partidului ce astăzi este la Guvernare și care, printr-o ciudată abordare, a admis angajarea ei pe un post de funcționar public deși, așa cum precizam, nimic nu o recomandă pentru a ocupa un astfel de post.

Precizăm că în virtutea principiului transparenței și a integrității, Nicoleta Croitoru trebuia să posteze pe site-ul instituției în care lucrează atât CV-ul său, cât și declarația sa de avere.

Am dori totodată să ni se explice nouă, presei, cât și opiniei publice, care a fost oportunitatea transferului Nicoletei Croitoru pe acest post, atâta timp cât Prefectura Giurgiu, prin purtătorul său de cuvânt, transmitea permanent aceste informații.

N.Red: Contactat la telefon, dr. Iulian Stoenescu, director al DSP Giurgiu, ne-a declarat că, la rândul său, a aflat cu surprindere, de la noi, de gestul putătoarei de cuvânt și că îl dezaprobă, urmând să ia măsurile ce se impun în acest caz.

Spre informarea publicului cităm câteva  pasaje lămuritoare  din ARTICOLUL 506 – *Transferul

(1) Transferul poate avea loc după cum urmează:

  1. a)în interesul serviciului;
  2. b)la cererea funcționarului public.

(2) Transferul se poate face pe o funcție publică vacantă de același nivel, cu respectarea categoriei, clasei și gradului profesional al funcționarului public, sau într-o funcție publică vacantă de nivel inferior.

(3) Pentru funcționarii publici de execuție prin funcție publică de nivel inferior se înțelege orice funcție publică cu grad profesional mai mic decât gradul profesional al funcției publice deținute sau de clasă de nivel inferior.

(4) Pentru funcționarii publici de conducere prin funcție publică de nivel inferior se înțelege o funcție publică de conducere situată ierarhic la un nivel inferior funcției publice deținute, potrivit ierarhizării prevăzute la  art. 390, precum și orice funcție publică de execuție.

(5) Funcționarul public trebuie să îndeplinească condițiile de studii, condițiile de vechime și condițiile specifice pentru ocuparea funcției publice în care urmează să fie transferat. Verificarea condițiilor de realizare a transferului este în sarcina conducătorului autorității sau instituției publice la care se transferă funcționarul public.

(6) Transferul în interesul serviciului se face la solicitarea conducătorului autorității sau instituției publice în care urmează să își desfășoare activitatea funcționarul public, cu acordul scris al funcționarului public și cu aprobarea conducătorului autorității sau instituției publice în care este numit funcționarul public.