Studiu World Vision România: Profesorii susţin că până la 75% din elevi au pierderi de învăţare în cei doi ani de pandemie

0
127

Abandonul şcolar şi pierderile mari de învăţare sunt urmările cele nefaste care au lăsat urme adânci mai ales în rândul copiilor din mediul rural după cei doi ani de pandemie, conform unui amplu studiu al Fundaţiei World Vision România.

Pierderile de învăţare suferite de elevi în ultimii doi ani sunt semnificative, arată studiul „Educaţia şi viaţa copiilor vulnerabili în pandemie”, realizat de Fundaţia World Vision România, în primele luni ale anului 2022. Mai bine de jumătate dintre profesori – 51% – afirmă că, la clasele unde predau, unul din patru elevi se confruntă cu o astfel de problemă.

Aproape o treime din cadrele didactice – 31% – spun că proporţia elevilor care înregistrează pierderi de învăţare se situează între un sfert şi o jumătate din totalul clasei, peste 10% spun că între 50 şi 75% dintre elevi sunt în această situaţie, iar 6% constată că toţi elevii lor au pierdut din materie.

Totodată, aproape trei sferturi dintre profesori consideră că, în ultimii doi ani, calitatea educaţiei din şcoli a scăzut ca urmare a perioadelor repetate de suspendare a orelor cu prezenţă fizică.

8% dintre cadrele didactice sunt de părere că din 2020 încoace calitatea în educaţie a crescut.

Părinţii au însă altă percepţie: 48% consideră că nivelul educaţiei a rămas acelaşi în cei doi ani de pandemie şi doar 39% consideră că el a scăzut.

(Jurnal)