Senatorul PNL, de Giurgiu, Toma Florin Petcu, președintele Comisiei de Transport din Senatul României,  a avut  zilele trecute o întâlnire de lucru cu reprezentanți ai Organizației Patronale Constanța” Port Busi­ness Association” (CPBA).

La întâlnire, senatorul giurgiuvean a fost însoțit de către Deputatul Andrei Alexandru.

A fost o întâlnire cu semnificații majore, având în vedere că dincolo de importanța de natură militară, geopolitică, energetică, economică, Portul Constanța  devenind din acest an cel prin care este exportată cea mai mare cantitate de cereale din Europa – ne declara senatorul Toma Florin Petcu.

Parlamentarul giurgiuvean  ne mai spunea că reprezentanții CPBA au mai dezbătut aspecte ce țin de transporturile navale, porturile maritime, fluviale și, în special, de Portul Constanța.

În cadrul dezbaterii s-a punctat necesitatea finalizării strategiei navale naționale, document aflat în dezbatere la Ministerul Transporturilor. În acest context s-a accentuat importanța unui dialog cu ministrul Cătălin Drulă pentru urgentarea acestei strategii privind transportul naval.

Un alt subiect de discuție a fost cel privind tarifarea și activitățile din cadrul administrațiilor navale. Astfel, este necesar ca administrațiile tuturor porturilor Dunării maritime și fluviale, Administrația porturilor maritime Constanța, Administrația canalelor navigabile Constanța, Administrația fluvială a Dunării de Jos Galați, Administrația Porturilor Dunării Maritime Galați,  Administrația Porturilor Dunării Fluviale Giurgiu să aibă o politică comună de tarifare și de dezvoltare a activităților pe care acestea le au potrivit hotărârilor de înființare.

De asemenea, s-a punctat faptul că este necesară o întâlnire de lucru cu Consiliul Concurenței și cu președintele acestei instituții, Bogdan Chirițoiu, pentru a stabili foarte clar atribuțiile Consiliului de Supraveghere din Domeniul Naval, această entitate fiind înființată pentru a verifica tarifele practicate de administrațiile portuare.

Este clar că portul Constanța reprezintă un motor de dezvoltare din punct de vedere economic, al țării noastre, aproximativ 5% din PIB derulându-se prin acest port și consider că pentru mărirea volumului de mărfuri și avizarea rapidă a fluxului de mărfuri este necesar să existe un dialog cu Ministerul Afacerilor Interne, Poliția de Frontieră, Ministerul Finanțelor Publice, Vamă și Ministerul Agriculturii și Dezvoltării Rurale – ANSVSA. Nu în ultimul rând, s-a pus accent pe necesitatea reluării transportului RO-RO, Turcia-România, suspendată temporar datorită unor disfuncționalități… a mai precizat senatorul Toma Florin Petcu.

(Jurnal)