Senatorul PNL, Toma PETCU: ”Vă prezint cele mai importante proiecte pentru județul Giurgiu și locuitorii acestuia, unele deja demarate , iar altele ce vor fi realizate, toate, sub guvernarea PNL!”

0
327

Sâmbătă, 12 noiembrie, s-a desfășurat Liga Aleșilor Locali PNL Giurgiu, eveniment care mi-a oferit ocazia de a prezenta cele mai importante proiecte ale giurgiuvenilor.

Pe domeniul rutier am amintit cele 5 investiții de infrastructură rutieră, menite a dezvolta economic județul Giurgiu: modernizarea DN5 București – Adunații Copăceni (finanțat prin POIM cu un stadiu de realizare de 99,5% și cu plata efectuată de 72 milioane fara TVA) șoseaua de centura – Pod Prieteniei (finanțat prin POIM, cu plata efectuată de 106 milioane lei fără TVA și cu stadiu de realizare: 100%), drumul de Mare Viteză București – Alexandria (sursa de finantare: 85% Fonduri Externe Nerambursabile/ 15% Cofinantare, aflat în stadiul de realizare a studiului de fezabilitate), varianta ocolitoare Giurgiu (cu o valoare estimată a contractului de execuție de 304 milioane lei, fără TVA), varianta de ocolire Mihăilești (cu o lungime de 3,2 km, centura a fost finalizată; valoarea execuției a ajuns la 31,3 milioane lei.), proiect deblocat de PNL în 2020.

Pe domeniul naval avem un proiect care se află în stadiul de implementare și anume: ”D.A.N.U.B.E – Rețea de acces la Dunăre – Deblocarea circulațuiei în Europa prin dezvoltarea în România a unei infrastructuri de porturi TEN-T de înaltă calitate în condiții economice optime ” – Port Giurgiu. Studiul de fezabilitate a fost elaborat în perioada 2019-2020. Printre lucrările propuse sunt: Frontul la Dunăre în portul Ramadan, accesul în bazinul Veriga, brațul Smârda și zona aval a Bazinului Plantelor, rețele de alimenatre cu apă, energie electrică și canalizare. Valoarea totală a proiectului este de 140 milioane lei, inclusiv TVA, din care proiectare și execuție 131 milioane lei inclusiv TVA.

Pe domeniul feroviar finalizăm podul de la Grădiștea după 17 ani de stagnare. Redeschiderea circulaţiei feroviare pe podul peste râul Argeş, între Vidra şi Comana – 12 km și lucrările conexe vor avea ca sursă de finanțare CEF 2 2021-2027. Termen estimat de finalizare, conform contractului, este august 2023. Valoarea contractului de lucrări este 483 milioane lei fără TVA.

De asemenea, prin PNRR se va realiza electrificarea și reînnoirea căii ferate Videle-Rădulesti-Giurgiu, cu o lungime de 67 km și cu o valoare de 46 milioane euro fără TVA.
Tot pe domeniul feroviar sunt de amintit lucrările de eliminare a restricţiilor de viteză pentru restabilirea parametrilor tehnici ai suprastructurii căii pe raza SRCF Bucuresti, precum și modernizarea liniei de cale ferată București Nord – Jilava – Giurgiu Nord – Giurgiu Nord Frontieră, Lot 2 faza SF și lucrările din zona Complexului Giurgiu Oraș – Giurgiu Sud – Giurgiu Port.

Aceste proiecte pe domeniul transporturilor sunt foarte importante pentru Giurgiu și pentru locuitorii județului nostru din punct de vedere socio-economic! Atâta timp cât PNL se află la guvernare, voi face tot ce îmi stă în putință pentru ca termenele de finalizare să fie respectate.”