Astăzi am condus ședința comisiilor pentru transporturi din Senat și Camera Deputaților pentru avizarea Bugetului Ministerului Transporturilor și Infrastructurii pentru anul 2022.

Cu majoritate de voturi avizul a fost unul favorabil.

Bugetul Ministerului Transporturilor va avea o creștere cu 20,5% în 2022 (17,01 miliarde de lei) față de execuția din 2021 (14,12 miliarde de lei).

În cadrul ședinței, precum și în discuțiile cu reprezentanții Ministerului, m-am asigurat că toate proiectele giurgiuvenilor legate de infrastructură și transporturi vor fi continuate. Am primit asigurări din partea CNAIR și CFR că toate proiectele în execuție, în pregătire sau recepționate vor primi atenția cuvenită iar Ministerul se va apleca cu maxim interes asupra dezvoltării transporturilor și infrastructurii din județul Giurgiu. Este vorba despre modernizarea DN 5, București – Adunații Copăceni, drumul de mare viteză București – Alexandria, varianta de ocolire Giurgiu.

În ceea ce privește domeniul feroviar, proiectul de electrificare a căii ferate Videle- Giurgiu TEN- T Comprehensive – missing link de electrificare pentru coridor transfrontalier va fi realizat prin Planul Național de Redresare și Reziliență (PNRR). De asemenea, după 16 ani, va fi posibilă de la anul circulația pe linia de cale ferată București – Giurgiu, prima linie de cale ferată din România

În ceea ce privește reabilitarea și modernizarea infrastructurii portuare va fi continuat proiectul „FAST Danube – Asistență tehnică pentru revizuirea și completarea studiului de fezabilitate privind îmbunătățirea condițiilor de navigație pe sectorul comun româno-bulgar al Dunării și studii complementare”, prin Programul Operațional Transport 2021-2027”. 

(Toma Petcu- senator PNL)