Producătorul ”Ocean Fish” a fost acuzat recent de ANPC că a comercializat file de hering colorat pe post de somon. Aceștia se apără declarând  precizează că doar au eliminat de pe noua etichetă exprimarea „file de hering” şi nu a vândut acest sortiment ca fiind somon.

Săptămâna trecută, în urma unei sesizări la Comisariatul pentru Protecţia Consumatorilor al Municipiului Bucureşti, în care se reclama că „un produs vândut sub denumirea de somon este în realitate hering colorat”, instituţia a demarat o acţiune de control şi a amendat SC Ocean Fish SRL cu 10.000 de lei.

Neașteptat, cei aflați în cauză și-au recunoscut greșeala, deși de obicei nu prea se întâmplă acest lucru. „Situaţia a apărut datorită unui rebranding în care am eliminat exprimarea file de hering din denumirea produsului din Gama OCEAN FISH MATIAS. Ne asumăm eroarea, produsul a fost retras şi etichetele vor fi înlocuite. Produsul MATIAS este realizat după o reţetă olandeză, care presupune file de hering pregătit în diferite moduri. Compania noastră a comercializat acest produs în ultimii 20 ani şi a păstrat reţeta neschimbată în toată această perioadă. Singura modificare, cea care a şi creat această confuzie, constă în eliminarea exprimării file de hering de pe etichetă, în luna mai 2018”, se arată în comunicatul Ocean Fish. „Fileul de hering combinat cu un agent de maturare (conservant) reproduce gustul fin de somon şi nicidecum nu îl transformă în somon, eticheta produsului arătând clar reţeta ce stă la baza acestui produs: Matias salmon – avem ingredientele clare chiar pe faţa ambalajului”, mai arătau cei din companie, în comunicatul transmis. Potrivit  celor de la Ocean Fishn „nu există nicio legătura între produsul MATIAS SALMON şi produsul SOMON AFUMAT. Sunt specii diferite de peşti şi, implicit, produse diferite” (…) Compania noastră nu şi-a propus nicio secundă să păcălească consumatorul, oferind hering în loc de somon. Reamintim că această gamă OCEAN FISH MATIAS este comercializată clienţilor nostri din retail, piaţa tradiţionala sau în magazinele proprii, ca file de hering şi nicidecum altfel. Ne cerem scuze consumatorilor pentru confuzia creată. Suntem o fabrică certificată IFS (Internaţional Food Standard). Acest standard generează astfel cel mai înalt nivel al calităţii şi al transparenţei in întreg lanţul alimentar de furnizare a produselor iar prioritatea companiei noastre este satisfacţia clienţilor”, mai apare scris în comunicat.