
Secţiile de votare s-au redeschis duminică, ora 7.00 dimineaţa. Prezența la vot în prima zi a Referendumului a înregistrat un ”istoric negative” fiind de doar 5,72%, în timp ce în Diaspora şi-au exercitat dreptul de vot 45.797 de români. La Giurgiu doar 6,51 din cei cu drept de vot au mers la urne, o cifră ce clasează totuși județul nostru peste media pe țară, egală cu cea înregistrată în Capitală.
Dacă rezultatul Referendumului va fi sub pragul necesar, clasa politică va primi o lecţie, spune sociologul Gelu Duminică, care precizează că absenteismul e dovada slabei mobilizări a partidelor. Socilogul mai arată că, deşi biserica e considerată un agent electoral major, de data aceasta a demonstrat că nu este.
Conform sociologilor duminică, între orele 11.00 şi 14.00, este vârful Referendumului, căci – spun ei – mobilizarea se va face după slujba din biserici, în momentul în care enoriaşii vor fi invitaţi să meargă să voteze. Dacâ la ora 14.00 avem un prag electoral de 20%, atunci sunt şanse ca Referendumul să treacă.
De asemenea, sociologul mai precizează că, în cazul în care Referendumul pentru familie nu va fi validat, întregul demers va fi o lecţie pentru clasa politică, dar şi pentru iniţiatorii acestei consultări cetăţeneşti.
Poporul român a oferit déjà o lecţie nu politicienilor, ci mai degrabă iniţiatorilor Referendumului, respectiv Coaliţia pentru Familie, a mai explicat sociologul Gelu Duminică.
Pentru a fi valabil referendumul, la urne trebuie să se prezinte cel puţin 5.685.202 persoane cu drept de vot.
Referendumul pentru familie are la bază iniţiativa cetăţenească demarată de Coaliţia pentru Familie, prima de după 1989.
Întrebarea care va fi adresată românilor la referendumul pentru redefinirea familiei va fi: „Sunteţi de acord cu legea de revizuire a Constituţiei României în forma adoptată de Parlament?”
Cele mai proaste rezultate au fost obținute în județele COVASNA 2,31 % și HARGHITA 2,22 % ce par mai degrabă un avertisment dat de către UDM-, unde populația maghiară este majoritară , despre forța partidului în mobilizarea și forța de convingere a populației, pe temele majore ale societății civile.