Odată cu încetarea stării de alertă pe teritoriul României și ridicarea tuturor restricțiilor adoptate pentru prevenirea și combaterea pandemiei de COVID-19, Direcția Generală de Asistență Socială și Protecția Copilului Giurgiu a informat persoanele cu dizabilități domiciliate pe raza județului, dar și pe cei interesați, despre necesitatea reînnoirii certificatelor de încadrare în diverse tipuri de handicap.

În acest sens, Primăria comunei Florești- Stoenești vine în ajutorul cetățenilor săi oferind o serie de informații suplimenrare care îi va ajuta cu siguranță pe toți cei interesați de acest subiect.

Certificatele de încadrare a copilului într-un grad de handicap, precum și certificatele de încadrare în grad și tip de handicap eliberate de către comisia de evaluare a persoanelor adulte cu handicap a căror valabilitate a expirat în perioada de alertă, trebuie reînnoite în termen de 90 de zile de la încetarea stării de alertă.

Pentru evitarea situațiilor neplăcute de încetare a drepturilor bănești cuvenite persoanelor încadrate în grad de handicap, în cazul în care certificatul de handicap nu este reînnoit în termen de 90 de zile de la încetarea stării de alertă, rugăm părinții copiilor încadrați în grad de handicap, persoanele adulte cu dizabilități sau aparținătorii acestora, să urgenteze depunerea dosarelor de handicap în cel mai scurt timp. 

Se va avea în vedere perioada de analizare a dosarelor și lipsa unor eventuale documente, programarea și evaluarea care va avea loc la sediul D.G.A.S.P.C. Giurgiu, în cadrul celor două servicii de evaluare complexă, copii și adulți cu dizabilități, precum și completarea de către specialiști a documentației în urma evaluării complexe, pentru înaintarea propunerii de reînnoire a certificatelor de handicap în cadrul ședințelor comisiilor de specialitate”, ne precizau reprezentanții departamentului de Asistență Socială din cadrul Primăriei comunei Florești Stoenești.

Pentru a facilita procesul de obținere a unui nou certificat și a evita deplasările, D.G.A.S.P.C. Giurgiu le oferă celor interesați posibilitatea de a transmite prin poștă documentele necesare reînnoirii certificatului de handicap la sediul D.G.A.S.P.C. Giurgiu, din Șos. Alexandriei, nr. 7-9, municipiul Giurgiu.

Pentru informaţii suplimentare aveți la dispoziție numărul de telefon: 0246/214.011, interior 125.

De asemenea, evaluarea complexă a persoanelor cu dizabilități se va realiza la:

  • sediul D.G.A.S.P.C. Giurgiu, din Șos. Alexandriei, nr. 7-9, municipiul Giurgiu sau

  • punctul de lucru din orașul Bolintin- Vale, B-dul Republicii, bl. B1, sc. C, parter

„În cazul persoanelor nedeplasabile, evaluarea complexă se va realiza la domiciliul acestora, în baza scrisorii medicale de la medicul de familie și a anchetei sociale de la domiciliul acestora”.

(Ana Magheru)