Portul Giurgiu, prezent în proiectul de dezvoltare a transportului  multimodal din România

0
373

Până la îndeplinirea planurilor mesianice ale ministrului transportului, realitatea este cea care ne arată fără nici un dubiu situaţia actuală a infrastructurii din România, indiferent că vorbim de transportul pe şosele, câmpuri, uliţe (pentru că aşa arată unele şosele) sau  vorbim de transportul feroviar.  Mini vacanţa  ne-a demonstrat  încă o data  cum poţi ajunge de la Constanţa la Bucureşti în şase ore, un record trist care demonstrează că planurile şi proiectele  de viitor sunt oferta permanent electorală, în timp ce realitatea s-a oprit în loc  în urmă cu  câteva zeci de ani dacă ne raportăm la celalalte ţări europene şi nu numai. Nici pe calea ferată nu stăm mai bine indiferent că vorbim de călătoriile de vacanţă sau business. România pierde milioane de euro din cauza infrastructurii.  Încurajator este faptul că în domeniul feroviar  la acest moment există proiecte de modernizare a unor căi ferate în zonele portuare,  pentru transportul multimodal, alături de  Portul Constanţa, şi Portul Galaţi beneficiar urmând a fii şi  Portul Giurgiu. Un exemplu concret de utilizare a căii ferate este  uzina Dacia ce foloseşte această modalitate (calea ferată)  pentru aprovizionarea şi pentru expedierea de autovehicule asamblate.

(Jurnal)