Până la îndeplinirea planurilor mesianice ale ministrului transportului, realitatea este cea care ne arată fără nici un dubiu situaţia actuală a infrastructurii din România, indiferent că vorbim de transportul pe şosele, câmpuri, uliţe (pentru că aşa arată unele şosele) sau vorbim de transportul feroviar. Mini vacanţa ne-a demonstrat încă o data cum poţi ajunge de la Constanţa la Bucureşti în şase ore, un record trist care demonstrează că planurile şi proiectele de viitor sunt oferta permanent electorală, în timp ce realitatea s-a oprit în loc în urmă cu câteva zeci de ani dacă ne raportăm la celalalte ţări europene şi nu numai. Nici pe calea ferată nu stăm mai bine indiferent că vorbim de călătoriile de vacanţă sau business. România pierde milioane de euro din cauza infrastructurii. Încurajator este faptul că în domeniul feroviar la acest moment există proiecte de modernizare a unor căi ferate în zonele portuare, pentru transportul multimodal, alături de Portul Constanţa, şi Portul Galaţi beneficiar urmând a fii şi Portul Giurgiu. Un exemplu concret de utilizare a căii ferate este uzina Dacia ce foloseşte această modalitate (calea ferată) pentru aprovizionarea şi pentru expedierea de autovehicule asamblate.
(Jurnal)