Vineri, 15 ianuarie, de la ora 15,00 trebuia să înceapă etapa a doua de vaccinare, persoanele din categoriile admise putându-se programa atât pe platforma on line, cât și prin intermediul numărului de call center 0214144446. Numai că, la ora stabilită, atunci când ar fi trebuit ca aceste două modalități de înscriere pentru vaccinarea antiCovid, ambele variante au fost nefuncționale. Conform butadei românești, în dulcele stil românesc, etapa a doua de vaccinare „i-a luat pe nepregătite”…

După aproape o oră, într-un final, call center-ul a pornit. O voce guturală te anunță că „ai sunat la DSP Giurgiu”, „ghidându-te”, mai apoi, prin „labirintul” tastelor pentru a ajunge să te programezi la vaccinare. Numai că, exact în clipa în care ar trebui să fii preluat de unul dintre dispeceri…ești scos din apel! Și o iei de la capăt, încercând să te calmezi.

Cât despre platforma dedicată, aceasta este funcțională NUMAI pentru persoanele juridice (medici).

Și, după ce a funcționat fix 10 minute, din nou call-center-ul este nefuncțional!

În timp ce ambele variante de înscriere erau blocate, iată explicația celor de la STS, transmisă printr-un comunicat citat de digi24.ro:

„Referitor la funcționarea platformei naționale pentru programare la vaccinare împotriva COVID-19, Biroul de presă al STS face următoarele precizări: Având în vedere că trecerea de la prima etapa s-a realizat începând cu orele 15:00, în acest moment se realizează transferul tuturor serviciilor de pe platforma disponibilă pentru etapa 1 pe varianta actualizată pentru etapa 2. Facem precizarea că platforma https://programare.vaccinare-covid.gov.ro/ nu s-a blocat din cauza numărului de accesări multiple, fiind în procedură de actualizare. Specialiștii STS desfășoară activitățile tehnice necesare pentru asigurarea funcționării în condiții de siguranță a platformei de programare la vaccinare.”, se arată  în comunicatul de presă.

(Jurnal)