Rolul învăţătorului în dezvoltarea copilului este foarte important, căci el, prin munca sa transmite copilului nu numai cunoştinţe despre viaţă, dar este privit atât ca educator, ca un părinte, dar și ca o instituţie.

Zilele trecute un grup de părinți ai unor elevi de la Școala nr. 7 din Giurgiu, o limpezire a situației ambigue la clasa a II-a B, privind privind titularul postului de învățător, situație ce persistă de mai bine de doi ani. Concret acești copii au fost nevoiți să învețe cu cadre didactice diferite , evident bulversați de modalitatea de predare a fiecărui învățător în parte. Este motivul pentru care aceștia au inițiat o scrisoare deschisă în care, animați numai de intenții bune, ei solicită o soluție cât mai urgentă,  ce ar putea rezolva această situație încâlcită, scrisoare pe care v-o redăm în rândurile de mai jos.

Prin prezența, dorim să vă aducem la cunoștință situația clasei a II-a B din cadrul Școlii Gimnaziale nr. 7 din Giurgiu.

Astfel, în doi ani școlari consecutivi (clasa pregătitoare și clasa întâi), elevii au avut 3 cadre didactice, respectiv: clasa pregătitoare – dna învățătoare P.Z., clasa I, semestrul 1- dna învățătoare N.A și clasa I, semestrul 2- dna învățătoare D.C.

După terminarea clasei pregătitoare, mai precis pe 31 august 2020, am primit pe grupul clasei de whats app un mesaj de la dna învățătoare P.Z. prin care ne informa că dânsa se va pensiona anticipat din motive medicale și din cauza „incertitudinii care domnește în ceea ce privește deschiderea anului școlar” ulterior, am aflat că principalul motiv care a determinat-o pe dna învățătoare P.Z. să se pensioneze a fost schimbarea conducerii unității de învățământ, noul director fiind profesorul R. R.

Precizăm că, după ce dna învățătoare P.Z. ne-a anunțat că își depune dosarul de pensionare, un nr. de 13 elevi din clasa noastră au fost transferați de părinți la alte unități de învățământ din municipiul Giurgiu, astfel că în clasa I-a, a rămas un efectiv de 20 de elevi.

Menționăm că, până pe dată de 10 septembrie 2020 (cu 4 zile înainte de începerea anului școlar 2020-2021) nu am știut ce cadru didactic va prelua clasa a I- a B.

Deși am fost asigurați atât de ISJ Giurgiu precum și de conducerea școlii că elevii vor fi preluați de un cadru didactic cu experiență, și că, li se va asigura continuitate pe toată perioada anilor de studiu a claselor primare, clasa a fost preluată de dna învățătoare N.A., suplinitor în vârstă de 23 de ani.

În primul semestru al clasei întâi, orele s-au desfășurat preponderent online, elevii au pierdut foarte mult și au rămas în urmă cu materialul de studiu.

În luna ianuarie a anului 2021, înainte de vacanța inter semestrială am fost anunțați de dna învățătoare N.A., că din semestrul 2, al clasei I, dânsa întră în concediu medical, întrucât este însărcinată și are unele probleme medicale.

În vacanța inter semestrială, am solicitat dnei director R.R. să stabilească o ședință cu părinții, și să ne lămurească ce se va întâmpla cu clasa I-B. La ședința cu părinții, i-am expus dnei director R.R. solicitările noastre, respectiv clasa să fie preluată de un cadru didactic cu experiență și bineînțeles să asigure continuitatea cadrului didactic pe toată perioada învățământului primar. După lungi discuții s-a decis că în semestrul 2, clasa I-a B să fie preluată de dna învățătoare. D.C., însă condiția a fost că elevii clasei I să învețe după-amiază întrucât dna. înv. D.C. era învățător titular la clasa a III-a B, din cadrul aceleiași unități de învățământ și orele lor se desfășurau dimineața.

Deși prin Ordinul de Ministru nr. 1456, emis de Ministrul Sănătății publicat în Monitorul Oficial din dată de 28.08.2020, s-a stabilit conform prevederilor art. 16 alin. 4 că „preșcolarii, elevii din învățământul primar și cei din anii terminali trebuie să învețe dimineața” și de asemenea conform studiilor psiho-pedagogice nivelul de recepționare al cunoștințelor de către copii este mult mai scăzut după-amiază și este foarte obositor pentru un copil de 8 ani un asemenea program, am acceptat acest compromis întrucât dna învățătoare D.C. este un cadru didactic extrem de bine pregătit și implicat, demonstrând ulterior prin activitatea desfășurată la clasă.

În luna aprilie a anului 2021, ISJ Giurgiu a evaluat dosarele depuse pentru pretransfer în județul Giurgiu și astfel, postul vacant de învățător de la Școala Gimnazială nr.7 Giurgiu (clasa I-a B) a fost ocupat de dna învățătoare D.T., care urmă să preia clasa începând cu anul școlar 2021-2022.

Arătăm că dna învățătoare D. T., este în prezent inspector școlar pentru învățământ primar la ISJ Giurgiu și are mandat până în dată de 31 august 2021, însă se pare că mandatul dânsei va fi prelungit, iar clasa copiilor noștri, clasa a II-a B va fi preluată de un învățător suplinitor – al patrulea cadru didactic!!!!!

După ce am aflat cele arătate mai sus, noi, părinții am solicitat dnei director R.R., o nouă întrevedere pentru a clarifica situația. În timpul ședinței cu părinții, dna director a sunat-o pe dna învățătoare D.T. și discuția s-a purtat pe difuzor. Deși dna director a întrebat-o de nenumărate ori pe dna învățătoare D.T. dacă din toamna anului 2021 va prelua clasa a II-a B, dna învățătoare nu a dat niciun răspuns, motivând că nu are timp.

A două zi, dna director R.R. ne-a comunicat pe grupul de whats app al clasei, că dna învățătoare D.T., va prelua clasa din toamna anului 2021, dar va ocupă în continuare și funcția de inspector școlar cu jumătate de normă.

La începutul lunii iulie, tot mai mulți părinți am aflat din surse din cadrul ISJ Giurgiu că realitatea este altă și că dna învățătoare D.T., va rămâne inspector școlar cu normă întreagă, iar pentru clasa a II-a B, se caută învățător suplinitor.

În ceea ce ne privește situația în care se află elevii clasei a ÎI-a B, considerăm că ar trebui să primeze interesul superior al copiilor, ceea ce se întâmplă nu este nici normal, nici moral, elevii sunt supuși unui stres continuu fiind nevoiți să se adapteze la vârsta de 8 ani cu personalitatea și modul de predare a 4 cadre didactice într-un timp extrem de scurt.

Solicitările noastre, că părinți, sunt cât se poate de normale, ne dorim pentru copiii noștri un cadru didactic competent (așa cum de altfel este și dna învățătoare D.T.) care să le ofere elevilor continuitate și stabilitate.

Nu în ultimul rând, vă aducem la cunoștință că, sunt elevi cărora, pe fond de stres, din pricina acestor schimbări, li s-au declanșat anumite probleme medicale și emoționale. Sunt copii care merg și în prezent la psiholog. (putem dovedi cele învederate cu acte medicale).

Știm cu toții cât de importantă este relația dintre învățător și elev, elevii au o mare admirație pentru învățător și chiar afecțiune. În plus, învățătorul are un rol important în formarea imaginii și a stimei de sine a copilului, iar modul de predare, explicare și evaluare influențează performanțele școlare ale elevului.

În concluzie, v-am supus atenției situația copiilor noștri, în speranța că ne veți ajută să li se respecte dreptul la educație, dreptul la stabilitate și la continuitate, principii specificate și în Regulamentul – cadru de organizare și funcționare a unităților de învățământ preuniversitar, din dată de 31.08.2020.

Părinții elevilor din clasa a II-a B, Școala Gimnazială nr.7 Giurgiu”.

În urma acestui apel disperat al părinților, am solicitat un punct de vedere directoarei Școlii Gimnaziale nr.7 Giurgiu, Roxana Roșu, privind  situația prezentată mai sus, la care, cu multă disponibilitate ne-a oferit  câteva precizări:

Tatiana Dumitru este titular al postului de învățător al clasei a II-a B, post obținut în urma unui concurs susținut în primăvară. Titularizarea începe de la 1 septembrie 2021”.

Referitor la întrebarea dacă știe de faptul că Tatiana Dumitru va „ține” clasa până la finalul ciclului primar, Roxana Roșu a declarat că „nu știe planurile Tatianei Dumitru, fiecare având dreptul să-și ia concediu de studii, medical sau de orice fel”.

La rândul ei, contactată de către jurnaliștii noștri, Tatiana Dumitru ne-a declarat: „nu pot să vă dau nici o declarație în acest sens, nefiind titulară al acestui post până la data de 1 septembrie 2021”.

Sperăm că atât părinții, cât și copiii să aibă parte până la finalul ciclului primar de același dascăl și că problemele avute până acum vor fi de domeniul trecutului.

(Jurnal)