Aproape patru din zece români consumă cel puțin o dată pe săptămâna produse bio. De altfel, un român din trei le achiziționează de la producători, dar și din gospodăriile țărănești din apropierea localității de reședință.

Acestea sunt concluziile unui sondaj despre preferințele de cumpărături ale românilor în ceea ce privește alimentele realizat de platforma Obor21.ro, prima cooperativă ţărănească digitală.

La momentul sondajului 36% dintre români spun că nu obișnuiau să efectueze cumpărături în mediul online înainte de pandemie. Un procent similar arată că românii au preferat să facă achiziţii de la comercianţii români, venind în sprijinul afacerilor locale.

În prezent, decizia de a achiziționa carne online se realizează în mare parte pe baza recomandărilor altor cumpărători (45%), în timp ce 51% dintre oamenii implicați în sondaj sunt interesați să afle mai multe informații despre proveniența cărnii cumpărate.

Bugetul alocat anul acesta achiziției de carne și produse din carne pentru Paște este de 200-500 de lei pentru 55% dintre români, un procent ușor mai crescut pentru respondenții din zona București -Ilfov, în timp ce 29% vor să aloce sub 200 de lei pentru acest tip de cumpărături.

(Jurnal)