Lucrările pentru redeschiderea liniei de tren București-Giurgiu continuă și în sezonul rece

0
681

Lucrările pentru redeschiderea liniei de tren București – Giurgiu continuă și în sezonul rece cu progrese foarte mari pe sectorul Comana Grădiștea, tronsonul cel mai dificil al întreagii linii și anume noul pod feroviar peste râul Argeș de la Grădiștea, viaduct cu o lungime de 1,1 kilometri.

Constructorul austriac a lucrat susținut în ultimele săptămâni, potrivit analizei de șantier pe care a publicat-o romaniaferoviară.ro, asociație care monitorizează investițiile din domeniul feroviar.

Din păcate din 2005 până în 2020, când a fost semnat contractul cu antreprenorul austriac PORR, Ministerul Transporturilor nu a făcut toate eforturile pentru asigurarea legăturii feroviară între Giurgiu și București pe linia directă, timp în care patronii firmelor de microbuze au făcut profituri uriașe.

Finalizarea lucrărilor este estimată potrivit oficialilor pentru august-septembrie 2023.

Contractul pentru modernizarea liniei Bucureşti Nord – Jilava – Giurgiu Nord – Frontieră are o valoare de 472 milioane lei, iar durata de execuţie este de 24 de luni.

Pentru redeschiderea liniei sunt prevăzute doar lucrări de reparaţii, nu şi dublare sau electrificare, acestea fiind incluse în etapa II-a a proiectului.

(foto: România feroviară)

(Jurnal)