Inspectoratul Școlar Județean Giurgiu, lider / beneficiar în cadrul Programului Operațional Capital Uman …!

0
426

Unul dintre programele derulate de către Inspectoratul Școlar Județean Giurgiu, în  cadrul Programului Operaţional Capital Uman   este „ADS 2.0 – următorul nivel în educație” – ID 136158. 

La acest proiect  Inspectoratul Școlar Județean Giurgiu este  lider/beneficiar , iar  Școala Gimnazială Nr. 10,  Giurgiu – partener,  după cum ne spunea inspectorul general al IȘJ, prof. Ion Ghimpețeanu,  iar durata lui este de 36 de luni, bugetul alocat acesuia fiind în valoare de 9.515 661,36 lei.

Obiectivul general al proiectului îl reprezintă realizarea unor seturi de acțiuni ce participă la obiectivele specifice ale programului „Măsuri de educație de tip a două șansă”.

Prof. Ion Ghimpețeanu ne mai preciza faptul că ”Proiectul, prin setul de măsuri previzionate, își propune accelerarea procesului de incluziune a persoanelor vizate de activitățile specifice, precum și creșterea calității vieții prin educație, grupul țintă fiind încurajat să acumuleze un pachet compus din competențe și abilități de lucru necesare implicării active în societate, eliminând astfel dezavantajele și disparitățile existente în ceea ce privește accesarea unui loc de muncă, diferența între veniturile populației comparativ la nivel de regiuni, cu preponderență a persoanelor din medii defavorizate, totodată responsabilizând ***stakeholderii proiectului cu transferarea cunoștințelor acumulate pe perioada participării la activități către generația următoare de tineri și adulți.

Grupul țintă al proiectului cuprinde un număr de 516 persoane care fac parte din categoriile de personal didactic/ personal de sprijin care beneficiază de programe de formare, precum și 600 de persoane beneficiare ale programului de „A Două Șansă” înmatriculate în general în unitățile școlare/parteneri asociați. Programul educațional propus grupului țintă este structurat pe două niveluri, respectiv „A două șansă” – învățământ primar și „A două șansă” – învățământ secundar inferior.

În proiect mai sunt  implicate câteva școli/centre locale din județul Giurgiu: Școala Gimnazială ,, Dinu Nicolae” Vlașin, Școala Gimnazială ,,Mircea cel Bătrân” Giurgiu, Școala Gimnazială Nr. 1 Bolintin Vale, Școala Gimnazială ,, Sf. Martiri Brâncoveni” Giurgiu,

Numărul cadrelor didactice implicate în proiect este de 200, în timp ce numărul cursanților implicați în Programul ,, A doua șansă”, care  vor primi subvenție lunară este de 460. Totodată numărul cadrelor didactice implicate în programul de formare acreditat este de 356.

”Curriculum A doua șansă – abordări și strategii”

Programul de formare vizează formarea și perfecționarea personalului didactic care lucrează atât cu persoane care prezintă risc de abandon școlar, în scopul prevenirii acestuia și menținerii lor în sistemul de educație și formare inițială, cât și cu persoane care au abandonat școala.

Cursul se desfășoară în sistem online și  are  următoarea structură : activități teoretice – 30%  ( 27 ore), activități practice – 60%  ( 53 ore), evaluare (de parcurs și finală) – 10%  ( 9  ore). Pentru realizarea acestui scop se realizează o serie de dotări în centrele  locale, achiziționarea de laptopuri, multifuncționale și rechizite.

––––––––––––––––––––––––––––––

***Stakeholderi –  persoane sau o organizatie care are interese într-un proiect sau entitate. In procesul de decizie al institutiilor – incluzand marile corporatii, institutiile de guvernamant sau organizatiile non-profit – conceptul a ajuns sa includa toate partile care au un interes (sau parte: “stake”) in proiectele organizatiei. Conceptul include nu numai vanzatorii, angajatii si clientii ci si membrii comunitatii deoarece sediile sau fabricile lor pot afecta economia locala sau mediul.

(Jurnal)