Din cauza unor situații neclare a unor terenuri aparținând statului român, date în concesiune APDF-ului, pe care primăria Giurgiu (Consiliul local) își stabilise drept de proprietate, având în vedere buna colaborare cu noua administrație s-a ajuns la rezolvarea acestei probleme. În ședința de consiliu de ieri (n.r. miercuri, 25 noiembrie), s-a aprobat trecerea unor terenuri aferente proiectului din domeniul privat al UAT în domeniul public și darea lor în administrare gratuită către CNAPDF SA în vederea implementării proiectului de modernizare a portului Giurgiu, proiect ce a fost ținut în loc din cauza acestor probleme, declara, într-o recentă discuție, directorul CNADF SA, Florian Velicu.
„Am discutat cu colegii mei și, imediat după 1 decembrie, vom face demersuri către minister în vederea organizării ședinței interministeriale de aprobare a proiectului și implicit emiterea hotărârii de guvern care să ne permită scoaterea la licitație a lucrărilor.
Alte două proiecte le avem deja aprobate, concomitent cu asta am mai depus deja, suntem în faza ridicării pe SEAP a încă patru studii de fezabilitate și a unui studiu de fezabilitate pentru un terminal multimodal la Severin, câștigat deja pe CEF (un program european). În momentul de față, concomitent cu aceste trei proiecte deja aprobate, vrem să mai dezvoltăm Calafat (etapa 1 – 15 milioane de euro), Corabia (are toate avizele și acordurile necesare, este la un pas de demararea licitației pentru lucrări – 30 milioane euro), Portul Giurgiu, așa cum spuneam, este în ultima fază, 24 milioane de euro. În total, până în momentul de față, vorbim despre aproape 70 de milioane de euro”, mai preciza directorul Florian Velicu.
În ceea ce privește proiectele de viitor, directorul CNAPDF SA declara că mai urmează încă cinci proiecte: Bechet – proiect de modernizare a portului, Oltenița – proiect de modernizare – etapa a doua, rămasă nemodernizată după prima etapă
„Aici avem niște probleme, din datele pe care le am la acest moment, a fost un fiasco, trebuie văzut cum facem să armonizăm acolo activitatea portuară de așa natură încât din implementarea acestui proiect să rezolvăm toate problemele constatate a fi nerezolvate până la acest moment (din păcate, cheul estacadă construit acolo prin programul implementat prin etapa 1 nu este utilizabil – în fața cheului s-au așezat niște bolovani, care nu permit acostarea la cheu). Pe lângă acestea, mai avem în Severin un proiect de modernizare a portului, și pe Clisura Dunării, trei dintre cele șase porturi din zonă (Drencova, Tișovița și Șuinița) vor beneficia de proiecte de modernizare pe fonduri europene și deja avem caietele de sarcini și temele de proiectare, și urmează ca în câteva zile să scoatem la licitație întocmirea documentației (studiu de fezabilitate, și tot ce înseamnă proiectare).
Pe lângă toate acestea, mai avem un terminal multimodal câștigat pe CEF, cu documentație făcută de noi, un proiect foarte îndrăzneț – Portul Severin. Este un element foarte importante, asigurând toate modurile de transport”, a încheiat directorul CNAPDF SA, Florian Velicu.
(Jurnal)