O metodologie nouă, a Ministerului Educației potrivit informațiilor cere evaluarea profesorilor printr-un chestionar completat de toți elevii, la finalul fiecărui semestru, care să conțină întrebări despre cum este atmosfera de la clasă, ritmul de parcurgere al materiei sau utilizarea metodelor inovative de predare.

Rareș Voicu, președintele Consiliului Național al Elevilor a explicat că anul trecut Consiliul Național al Elevilor a venit cu un draft al chestionarului de evaluare a profesorului, draft care este în prezent discutat și modificat la nivelul Ministerului Educației și al partenerilor sociali.

Chestionarul va fi unul anonim și va putea fi completat de elevii de la gimnaziu și liceu. Întrebările de la care am pornit privesc siguranța elevilor la clasă, dacă ei consideră că profesorul este un model de urmat, care este atmosfera de la ore, dacă profesorul se încadrează cu materia la timp, dacă are abilități digitale. Nu am pornit cu obiectivul de a introduce sancțiuni pentru profesori, chestionarul este doar un instrument orientativ.

Mai întâi să vedem cum funcționează și după aceea putem gândi metode de sancționare dacă sunt semnalate abateri grave de comportament, spre exemplu. Noi am propus să fie aplicat până la finalul acestui an școlar la nivel național, nu doar în școli pillot. Chestionarul este în lucru acum, am mai simplificat din formulări și am mai adăugat câteva întrebări”, a explicat Rareș Voicu pentru Edupedu.ro.

Întrebările sunt structurate pe trei teme: Calitatea actului educațional și a evaluării elevilor, relația profesor-elev și elev-profesor, atmosfera la oră și conduita profesorului.

Pe formular apare fundamentarea juridică a chestionarului,  privind ”dreptul de a oferi feedback semestrial cadrelor didactice care predau la clasă, prin fișe de feedback anonime. Acestea vor fi completate la clasă și predate cadrelor didactice în vederea identificării celor mai eficiente metode didactice.”

(Jurnal)