Deși grija executivului privind Compania CFR Călători ar trebui focusată asupra confortului călătorilor și infrastructură, Guvernul a aprobat  creșterea de 20% a tarifelor pentru transportul pe calea ferată, începând cu 1 iulie 2022, după cum a anunțat ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, pe Facebook.

 Compania CFR Călători a solicitat creșterea tarifelor pentru bilete de la 1 iulie 2022! Mai exact: o majorare cu 20%, după 9 ani în care nu s-a operat vreo modificare de preț. Vorbim de prima actualizare de tarife din 2013 încoace, în condițiile în care prețurile la carburanți și energie electrică au crescut constant! –  a scris Sorin Grindeanu.

El a menționat că demersul aparține conducerii CFR Călători care își asumă această solicitare necesară pentru investiții și pentru mentenanță.

Suntem conștienți de necesitatea unor investiții continue în infrastructura feroviară, iar CFR Călători este printre principalii beneficiari ai finanțărilor prin PNRR. Voi urmări îndeaproape implementarea proiectelor pentru modernizarea materialului rulant și pentru achiziția de material nou”, a mai spus ministrul Transporturilor.

Suntem conștienți că numărul călătorilor se va înjumătăți după această scumpire, dacă CFR nu va  schimba tot  ceea ce privește respectarea orarului plecărilor și sosirilor în stații (fără întârzieri uneori și de câte 8-12 ore,  ale trenurilor), confortul călătorilor (curățenie, aer condiționat, căldură în perioada rece, veceuri salubre…etc), cât și asigurarea infrastructurii cu șine de tren care să nu se curbeze la temperaturi înalte.

Până atunci probabil că cei ce doresc să călătorească o să aleagă în continuare tot autoturismul, microbuzul sau avionul (cei care au bani).

De precizat că în 1990, România avea peste 153.000 de vagoane pentru trenurile de marfă şi călători şi 4.400 de locomotive. Pentru cele două companii, au rămas acum numai 1.700 de locomotive. Călătorii mergeau cu 11.000 de vagoane, din care azi mai sunt exploatate o mie. Mărfurile erau cărate cu 142.000 de vagoane.

Astăzi sunt suficiente 32.000. 118.000 de vagoane au fost exportate ca fier vechi şi topite în combinate siderurgice. Banii obţinuţi au ajuns în buzunarele unor oameni de afaceri care au câştigat licitaţii cu CFR, ani la rând.

În ultimii 25 de ani, Căile Ferate Române au scos din funcţiune, în medie, 12 vagoane zilnic, echivalentul unei garnituri de tren.

(Jurnal)