Din această  toamnă, cursurile școlilor și liceelor s-ar putea face doar onlne,  avertizează premierul  Ludovic Orban. 

 În condițiile în care cazurile de infecție cu Covid-19 sunt în creștere, redeschiderea școlilor în termen, în septembrie, este pusă sub semnul întrebării.

 Nu știm care va fi evoluția și trebuie să fim pregătiți pentru orice situație. Atât din punct de vedere al infrastructurii, cât și al logisticii. Noi trebuie să ne asigurăm că orice copil va avea acces la educație, să ne asigurăm că profesorii, învățătorii au capacitatea a transmite informații în orice fel de condiții, să pregătească cu mare migală începutul anului și să fim pregătiți pentru orice situație. Am încredere în capacitatea dascălilor de a se adapta la orice situație, de a rămâne aproape de copii, chiar dacă nu toți vor fi în clase, chiar dacă legătura va fi o legătura prin fibră optică și prin intemediul ecranului de calculator.”, a declarat primul ministru. 

”Așa cum arată informațiile în ultima vreme cred că ne îndreptăm tot către un sistem de învățământ online”, a declarat și Marius Nistor, președintele Federației Spiru Haret.

Ce fac elevii din  mediul rural…

Întrebat despre situația în care se află mulți elevi din mediul rural care nu dispun de resursele necesare învâțământului online, liderul federației a răspuns: ”Trebuie să fim rezolnabili și să înțelegem că nicio țară nu a fost pregătită pentru a face față acestei situații. Acolo unde problemele legate de conexiunea la internat sunt problematice, profesorii au reușit să țină legătura cu elevii și să-i ajute să țină pasul cu ceilalți elevi din mediul urban. Dar nu este suficient. Este necesar ca fiecare elev și cadru didactic să dispună de device-ul necesar în eventualitatea reînceperii online.

 Avem nevoie de o pregătire a cadrelor didactice și există ordine de ministru care dau posibilitatea ca în perioada acestei vacanțe de vară, să asigure tot suportul. Mai este nevoie de o investiție într-o singură platformă, care să poată să fie accesată de fiecare cadrul didactic și elev din România. Dacă am avea o singură platformă, ar fi mai ușor să monitorizăm activitatea cadrelor didactice și a elevilor”.

(Jurnal)