În curând, mai exact de la 1 iulie 2021, vom putea descărca certificatul digital pentru călătorii în străinătate de pe platforma certificat-covid.gov.ro.

Autoritățile spun că au pus la punct toate detaliile, iar în ședința de Guvern de astăzi, 29 iunie 2021, va fi adoptată și Ordonanța de Urgență cu toate reglementările. Pentru cei vaccinați, certificatul va fi valabil un an de zile.

Certificat-covid.gov.ro este platforma operaționalizată de Serviciul de Telecomunicații Speciale de unde începând de joi – 1 iulie, vom putea obține certificatul digital pentru călătorii în străinătate.

Ioana Mihăilă, ministrul Sănătății spunea că: ”Dacă persoana a trecut prin boală, valabilitatea certificatului este 180 de zile de la data primului test covid pozitiv înregistrat în coronaforms, dacă vorbim de vaccinare valabilitatea este până în iunie 2022 pentru o persoană cu schemă completă de vaccinare”.

În cazul celor cu teste, documentul este valabil 24 de ore pentru testul antigen și 72 de ore pentru PCR.

Și asta pentru că în punctele de trecere a frontierei va fi verificat codul QR care este înscris pe document, fie că este în format electronic, fie pe hârtie.

Certificatele digitale pot fi eliberate în câteva minute după ce se completează datele. Însă, pentru a fi siguri că nu întâmpinați probleme, recomandarea autorităților este să îl solicitați înainte cu 5 zile mai devreme în cazul celor vaccinați ori care au trecut prin boală. Sau cu 12, respectiv 48 de ore dacă faceți teste înainte de a pleca din țară.

În cazul copiilor, părinții sau reprezentantul legal sunt cei care vor solicita eliberarea certificatului digital.

Timp de 6 săptămâni certificatul digital va putea fi folosit în paralel cu celelalte documente care atestă situația medicală a celui care călătorește.

Certificatele ”verzi” Covid-19 vor putea fi descărcate de pe un site special creat, care va fi disponibil la adresa https://certificat-covid.gov.ro.

”În cazul în care persoana solicită eliberarea certificatului doar în format letric, acesta se poate adresa medicului de familie sau la sediul direcției de sănătate publică județene, respectiv a Municipiului București.” – se arată în proiectul de OUG.

(Jurnal)