Deputatul PNL , Alexandru ANDREI: ”Anul începe cu vești bune pentru infrastructura județului Giurgiu: Drumul expres București -Alexandria! ”

0
736

Anul începe cu vești bune pentru infrastructura județului Giurgiu: realizarea drumului expres București-Alexandria a intrat ”în linie dreaptă”, după ce, în cea mai recentă ședință, Consiliul Tehnico-Economic al Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere a aprobat traseul final – precizează Deputatul PNL, Alexandru Andrei.

Cu o lungime totală de 77 de kilometri, pe drumul care va traversa județul Giurgiu este prevăzută construcția a 47 pasaje și viaducte.

După avizarea traseului drumului de mare viteză București-Alexandria, următoarea etapă este realizarea studiilor de teren de către proiectant – mai anunță Deputatul Alexandru Andrei.

Studiul de fezabilitate pentru proiectul unui drum de mare viteză de la București la Alexandria – conform celor de la Hot News,  va fi realizat pentru circa 16 milioane de euro într-un termen de 17 luni, după cum precizează Compania de Drumuri.

Câștigătorul licitației este Asocierea DP CONSULT SA (Lider) – SC EXPLAN SRL (Asociat 1) – SCA TEAHA&FUZESI (Asociat 2), cu preţul de 16.122.360,10 lei fără TVA, durata contractului  fiind de 17 luni de la data de începere a contractului.

În cadrul contractului se vor presta și elabora următoarele servicii, respectiv următoarele documente:

• Elaborarea Studiului de Fezabilitate;

• Asistență tehnică acordată Beneficiarului pentru susținerea Aplicației de Finanțare;

• Asistență tehnică acordată Beneficiarului pentru procedura de atribuire a contractelor de proiectare și execuție a lucrărilor, după caz.

Licitația a fost lansată încă din mai 2021, sub mandatul lui Cătălin Drulă la Transporturi și a Marianei Ioniță la CNAIR, iar șase asocieri de firme au depus oferte tocmai din luna august. CNAIR a anunțat câștigătorul abia acum.

În cadrul desfășurării contractului, în funcție de studiul de trafic, se va determina dacă șoseaua de mare viteză va fi Drum expres sau autostradă.

Conform caietului de sarci, profilul transversal este proiectat să aibă caracteristicile tehnice ale unui drum de mare viteză:  2×2 benzi de circulație,  lățime a părții carosabile de 2×7,00 m, zona mediană de 3,00 m și acostamente de 2×2,25 m din care 0, 75 m benzi de încadrare cu aceeași structura rutieră ca a benzilor de circulație și 1,50 m acostament consolidat la care se va adaugă la lățimea de lucru a parapetelui.

(Jurnal)