mczoyxnopwu3owu5zjbhzmqyztg1zmnhy2vmzwrhywmxzmnmm2u0-thumbToţi consumatorii vor putea  să afle începând din această lună orice  informaţie despre preţurile produselor de bază comercializate de retailerii din industria alimentară,  fie că e vorba de Kaufland, Billa, Lidl sau Supeco…

Oricine poate accesa acum platforma online ”Monitorul Preţurilor”, pe care Consiliul Concurenţei o  lansat-o din data de 24 noiembrie. O platformă care oferă posibilitatea cumpărătorilor să compare tarifele la produse alimentare de bază comercializate de către retaileri. Consumatorii pot accesa platforma pe adresa www.monitorulpreturilor.info.

Cum funcţionează

  1. Se accesează pagina www.monitorulpreturilor.info
  2. Consumatorul poate selecta zona: Giurgiu şi apoi unul dintre sectoare sau poate alege una dintre localităţile din judeţ unde retailerii au magazine . De asemenea, se poate selecta forma de comerţ: supermarket şi discounter, hipermarket, Cash&Carry.

Etapa următoare constă în selectarea a minim 5 produse de care are nevoie şi care formeză coşul, apoi apasă butonul ”cautare”.

Aplicaţia va afişa două clasamente ale magazinelor din zona selectată: „Coşul cel mai ieftin”, adică coşul care conţine produsele cu cele mai mici preţuri practicate de retailerii implicaţi şi locatiile în care se pot găsi acestea.  „Coşul cel mai bine vândut”, conţinând produse brand (nu marcă proprie a magazinelor) şi locaţiile.
În primă fază, platforma va fi testată timp de un an numai la nivelul municipiului Bucureşti şi în judeţul Ilfov, iar ulterior aceasta va fi lansată şi pentru magazinele din ţară. Asta nu înseamnă că giurgiuvenii nu se pot orienta asupra prețurilor din supermarketuri, comparându-le, știind că și la Giurgiu marii retaileri au deschis magazine în Municipiu.

(Jurnal)