La data de 23 noiembrie 2012,   Agenţia Naţională de Integritate remitea un comunicat prin care presa era informată despre procedurile de evaluare şi   măsurile procedurale  dispuse în cazul primarului  comunei Clejani (pe persoană fizică) NIDELEA FLORIN. Să recitim cuprinsul comunicatului:

Comunicat – diferenţă semnificativă între averea dobândită şi venituri – NIDELEA FLORIN

Agenţia Naţională de Integritate a constatat, în urma procedurilor de evaluare, existenţa unei diferenţe semnificative, în sensul art. 18 din Legea nr. 176/2010, în cuantum de 390.255,50 Lei (aprox. 93.361 Euro), între averea dobândită şi veniturile realizate de către NIDELEA FLORIN, Primarul Comunei Clejani, Judeţul Giurgiu. În urma evaluărilor demarate la data de 30.12.2010, s-au constatat următoarele: Existenţa unei diferenţe semnificative, în sensul art. 18 din Legea nr. 176/2010, în cuantum de 390.255,50 Lei (aprox. 93.361 Euro), între averea dobândită şi veniturile realizate de către NIDELEA FLORIN, Primarul Comunei Clejani, Judeţul Giurgiu, împreună cu soţia sa, NIDELEA GHEORGHIŢA,  în perioada 18.06.2008 – 31.12.2010.    

La data de 18.06.2008, a fost validat mandatul lui NIDELEA FLORIN, de Primar al Comunei Clejani (Judeţul Giurgiu). NIDELEA FLORIN a fost reales în funcţia de Primar al Comunei Clejani şi pentru mandatul 2012 – 2016.

În perioada 18.06.2008 – 31.12.2010, NIDELEA FLORIN a realizat, împreună cu NIDELEA GHEORGHIŢA, soţia acestuia, venituri salariale în cuantum de 74.777 Lei, iar modificările patrimoniale intervenite în aceeaşi perioadă au fost în cuantum de 465.032,50 Lei, rezultând o diferenţă nejustificată de 390.255,50 Lei (aprox. 93.361 Euro).

Având în vedere cele de mai sus, Agenţia Naţională de Integritate a dispus: – sesizarea Comisiei de cercetare a averilor din cadrul Curţii de Apel Bucureşti, potrivit dispoziţiilor art. 18 din Legea nr. 176/2010, în vederea începerii acţiunii de control cu privire la modificările patrimoniale intervenite şi veniturile realizate de către NIDELEA FLORIN împreună cu soţia sa, NIDELEA GHEORGHIŢA, în perioada exercitării funcţiei de Primar al Comunei Clejani, Judeţul Giurgiu;

 – sesizarea Oficiului Naţional pentru Prevenirea şi Combaterea Spălării Banilor, în vederea efectuării de cercetări cu privire la tranzacţii financiare suspecte, efectuate de NIDELEA FLORIN împreună cu NIDELEA GHEORGHIŢA, în temeiul prevederilor Legii nr. 656/2002 pentru prevenirea şi sancţionarea spălării banilor, precum şi pentru instituirea unor măsuri de prevenire şi combatere a finanţării actelor de terorism;

– sesizarea Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală cu privire la existenţa indiciilor temeinice de săvârşire a infracţiunii de evaziune fiscală, potrivit prevederilor Legii nr. 241/2005 pentru prevenirea şi combaterea evaziunii fiscale, actualizată.

Persoana a cărei declaraţie de avere a fost supusă evaluării, fiind identificate diferenţe semnificative, este considerată incompatibilă.

Agenţia Naţională de Integritate îşi exercită atribuţiile cu respectarea principiilor legalităţii, confidenţialităţii, imparţialităţii, independenţei operaţionale, celerităţii, bunei administrări, precum şi al dreptului la apărare.

Evident că primarul a considerat că trebuie să uzeze de toate formele de atac avute la dispoziţie,  apelând la judecătorii de la Curtea de Apel Bucureşti care, la data de 09.04.2013, îi respinge însă acţiunea ca inadmisibilă conform  hotărârii nr.1285/2013 din 09.04.2013,  domnul primar având dreptul de a ataca hotărârea. Procesul  s-a judecat la ÎCCJ,  unde completul de judecătorii au respins recursul ca  nefondat.

Detalii soluţie: Decizia nr. 1146 din 12 martie 2015. Respinge recursul declarat de Nidelea Florin şi Nidelea Gheorghiţa împotriva sentinţei nr. 3520 din 13 noiembrie 2013 a Curţii de Apel Bucureşti – Secţia a VIII-a contencios administrativ şi fiscal, ca nefondat. Irevocabilă. Pronunţată în şedinţă publică, astăzi 12 martie 2015.

Întrebările la care  mulţi dintre cei care ne-au contactat la redacţie şi la care au solicitat răspuns sunt: Cine  ar avea  interesul să rătăcească dosarele primarului comunei Clejani, Florin Nidelea? Ce s-a întâmplat cu măsurile dispuse de instanţă şi cum au înţeles autorităţile să respecte hotărârea justiţiei  de a dispune măsurile legale, ce se impun, împotriva primarului Nidelea Florin.

Evident că  cetăţenii au dreptul de a afla ce s-a întâmplat cu sumele de bani  (aproximativ 93.361 Euro), diferenţă între averea dobândită şi veniturile realizate de către NIDELEA FLORIN, Primarul Comunei Clejani, Judeţul Giurgiu, pentru că , aşa cum spun ei, există suspiciunea rezonabilă că este vorba despre bani publici. O altă întrebare ar fi Ce a dispus Oficiului Naţional pentru Prevenirea şi Combaterea Spălării Banilor  în acest caz şi  ce  măsuri legale au fost luate de către funcţionarii Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală (ANAF) cu privire la existenţa indiciilor temeinice de săvârşire a infracţiunii de evaziune fiscală, potrivit prevederilor Legii nr. 241/2005.

În numele cetăţenilor ce ne-au cerut acest lucru vom face demersurile necesare  pentru a afla dacă  în cazul primarului NIDELEA FLORIN  legea şi hotărârile judecătoreşti au fost respectate, cunoscându-se faptul că mai sunt personaje politice care nu dau doi bani pe  justiţie,  unii pe post de funcţionari inconştienţi, dispuşi să ascundă prin sertarele instituţiilor în care lucrează, hotărâri definitive, omiţând, chipurile, să le pună în aplicare.

Funcţionari care au impresia că legea în România se aplică discreţionar,  în funcţie de partidul din care faci parte şi niciodată   împotriva celor ce îşi arogă  statut de şmecheri, ca pe o imunitate care, după cum observăm aproape în fiecare zi în mass media,  continuă să sfideze orice şi pe oricine…

(Jurnal)