CFR SA a anunţat că a semnat contractul pentru studiul de fezabilitate al proiectului de electrificare a liniei Răduleşti – Giurgiu Nord, traseul având 57 de kilometri. Valoarea contractului pentru elaborarea studiului de fezabilitate este de 2,9 milioane de lei, fără TVA, iar acesta trebuie realizat în nouă luni.

Astfel, pe stația feroviară 103 ce măsoară 57 de kilometri sunt 10 puncte de staţionare: Răduleşti, Târnavele, Vlaşca, Răsuceni, Toporu, Chiriacu, Stăneşti, Onceşti, Bălănoaia, Cetatea.

Principalele obiective ale proiectului sunt:

  • creşterea vitezei medii de circulaţie a trenurilor;

  • creşterea atractivităţii transportului feroviar pe acest tronson ţi a volumului de transport pe calea ferată;

  • minimizarea efectelor negative asupra mediului;

  • descongestionarea traficului feroviar din Bucureşti si zonele limitrofe; menţinerea şi, eventual, atragerea de noi transporturi de pe Coridorul European de Marfă RFC 7 Praga – Atena pe teritoriul României;

  • creşterea veniturilor CFR din taxa de utilizare a infrastructurii.

Proiectul de electrificare a liniei Videle – Giurgiu Nord face parte din Master Planul General de Transport și este inclus pentru finanțare în Planul Național de Redresare și Reziliență, însă calendarul este extrem de strâns.

Guvernul și-a asumat finalizarea până în mai 2026, însă deja există o întârziere de două luni. Dacă lucrările nu vor fi gata până pe 31 august 2026, România ar putea fi obligată să ramburseze întreaga finanțare, în valoare de circa 50 milioane euro.

(Jurnal)