Ce ar fi câștigat România dacă ar fi intrat în Schengen. Care au fost cerințele Austriei pentru a vota în favoarea noastră!

0
395

Fără cozi și controale la frontiere – asta ar fi însemnat pentru România aderarea la spațiul Schengen…

Țările ce au fost acceptate în această zonă au eliminat toate verificările de la frontiere, astfel încât să nu mai existe cozi uriașe în vămi, costuri și timp pierdut pe staționări uneori de zile întregi. În prezent, spațiul Schengen reprezintă o zonă liberă de circulație a cetățenilor din 26 de țări.

Aderarea la spațiul Shengen ar putea atrage și mai mulți investitori străini în România, iar cetățenii români care lucrează în străinătate ar putea fi mai bine plătiți.

În cazul în care România ar fi devenit țară membră Schengen, călătoriile spre diferite destinații din alte state ar putea fi comparate cu cele din interiorul țării. În acest caz, traversarea frontierei ar fi fost la fel de simplă ca trecerea dintr-un județ în altul. Șoferii ar fi putut trece fără să oprească granița cu Ungaria, stat membru al spațiului Schengen încă din 2007.

La fel ar putea sta lucrurile în viitor și la frontiera cu Bulgaria, ceea ce ar ajuta extrem de mult relațiilor dintre Giurgiu și orașul vecin Ruse. Dar asta ar fi posibil în cazul în care Bulgaria va fi admisă, la rândul ei, în zona Schengen.

Și la aeroport procedurile ar fi simplificate, trecerea frontierei în interiorul statelor membre ale spațiului Schengen putând semăna  cu o cursă internă, o călătorie în interiorul țării, de la București la Timișoara, de exemplu. În acest caz, toți călătorii care vor ajunge la aeroport, vor merge în zona de check-in, unde în cazul în care nu au bagaj, vor trece de acest punct, doar pe baza biletului de avion.

Ulterior, după controlul specific de Securitate, scanarea bagajelor și a persoanelor, autoritățile responsabile nu vor mai controla niciun fel de act, pentru că, practic, nu va mai exista frontieră spre destinațiile din statele Schengen.

Asta înseamnă că nu o să mai fiți obligați să prezentați pașaportul. Singura verificare va fi doar în zona de îmbarcare, unde un angajat al companiei aeriene verifică biletul de avion.

De controlul riguros nu vor scăpa nici șoferii care transportă mărfuri din România spre diferite state ale Uniunii și folosesc punctele de trecere ale frontierei cu Ungaria. Peste 90 la sută dintre relațiile comerciale ale României au loc cu Europa de Vest, iar fluxul de transport rutier în zona Schengen se face în mare parte prin punctele de trecere a frontierei de la Nădlac sau Petea. Aici timpii de așteptare trec uneori de 10 și 12 ore. Uniunea Națională a Transportatorilor Rutieri din România susține că eliminarea controalelor la frontiere ar însemna reducerea pierderilor de timp cu 25-40 la sută.

Și muncitorii români care lucrează în străinătate ar putea fi mai bine plătiți – spun sindicatele –, și nu ar mai fi considerați lucrători de mâna a doua.

Măsurile cerute de Austria pentru a ne accepta în Schengen

Austria condiționează extinderea spațiului Schengen de adoptarea unui set de măsuri care să încurajeze pe de-o parte alte state membre UE să adopte proceduri rapide de azil, iar pe de altă parte, să creeze cadrul legal pentru respingerea rapidă a migranților precum și revocarea statului de protecție pentru persoanele care au comis o infracțiune gravă.

 (Sursă: G4 Media)