În numărul trecut prezentam câteva din mărturisirile preşedintelui Consiliului Judeţean Giurgiu, Marian Mina, privind problemele cu care s-a confruntat în cei 2 şi jumătate de mandate. Continuăm în acest număr ultima parte a bilanţului realizărilor preşedintelui CJ, pe parcursul anului ce tocmai s-a încheiat… Circa 80% din problemele pe care le întâmpinăm acum la Consiliu sunt probleme preluate – ne spunea preşedintele Mina, vizibil afectat de această constatare. Dau exemplu gunoiul. Cu gunoiul trebuie să facem cumva, o să facem o nouă achiziţie, sperăm să vină cineva la procedură. Problema este că noi trebuie să scoatem tot pe aceleaşi preşuri, trebuie să respectăm acelaşi caiet de sarcini din 2010. Nu suntem siguri, dar suntem obligaţi să facem acest lucru. Doamne fereşte să nu se înscrie nimeni…cred că vom declanşa o procedură pe situaţii de urgenţă, şi trebuie să găsim o soluţie să ridice cineva gunoiul, cel puţin în municipiu, pentru că aici este problema cea mare. Din păcate, timpul nu ne mai permite. Dacă mai aveam timp, reziliam acest proiect, definitiv, şi scoteam cu colectare, din poartă-n poartă şi la alte preţuri. (Precizăm că între timp a fost selectat noul operator de salubritate. El este ROSAL Grup Bucureşti – n.red) Cine este ”proprietarul ” Vămii Giurgiu Întrebat care este statutul clădirilor din Vama Giurgiu, Marian Mina ne spunea: Vama, ştiu că este la Primărie. Eu, cât am fost la Regională, încheiasem un protocol cu Primăria Giurgiu, de predare-primire. Şi de acolo nu mai ştiu. Întrebarea e simplă: cine plăteşte utilităţile acolo? Primăria, nu? Deci, cine e proprietar? Primăria! Proiecte demarate Întrebat despre proiectele demarate, ce vor fi continuate în acest an, preşedintele Consiliului judeţean Giurgiu, Marian Mina ne spunea: Avem proiectul cu garajele destinate ISU Giurgiu, pe fonduri europene, în valoare de şase milioane şi ceva de euro; vrem să băgăm Muzeul judeţean în lucrări de reabilitare, tot pe fonduri europene… Clădirea alăturată, a Consiliului Judeţean a trecut şi ea deja . Lucrările au fost avizate la Senat cu vot pozitiv, şi acum este la Camera Deputaţilor. Părerea mea este că o sproiectul o să treacă. O vom depune ori pe CNI, ori la Ministerul Dezvoltării. Păcat de clădirea aia… E monument istoric şi totodată cea mai frumoasă clădire din oraş. Lucrările se pot realiza şi într-o săptămână dacă proiectul intră pe ordinea de zi . Despre drumurile judeţene… Solicitat să ne vorbească despre starea drumurilor judeţene, preşedintele Mina ne-a prezentat o listă a lor, drumuri aflate în atenţia Consiliului judeţean Giurgiu: DJ 506 (drumul care leagă judeţul Giurgiu de judeţul Teleorman – n.red), se află în procedură de licitaţie; DJ 413 la Mihai Bravu, DJ 507 la Oinacu şi trei drumuri pe nord, 412A Ogrezeni – Malu Spart, are contractul semnat, 401 A Bolintin Vale – Palanca… toate acestea sunt în licitaţie, în momentul de faţă. Unele sunt câştigate, altele sunt în procedură de achiziţie. Îmi doresc din tot sufletul ca DGASPC-ul să se întoarcă la Ministerul Muncii şi Protecţiei Sociale, pentru că acolo le este locul, nu la Consiliul Judeţean. Bugetul nostru este buget de supravieţuire, iar la această instituţie se duc peste 60% din bugetul CJ! Nu CJ ar trebui să se ocupe de această instituţie. Eu, ca preşedinte, nu cunosc normele destinate copiilor, şi nici nu cred că trebuie să le învăţ eu, nu e treaba mea. Treaba mea e să fac investiţii. Din păcate, nu se întrevede curând o asemenea trecere a instituţiei la un alt minister. Asta din cauza judeţelor din Moldova, care nu vor acest lucru…Ca de obicei, România este împărţită în două. De aceea această chestiune va trebui discutată la Guvern, pentru că nu doar noi ne lovim de aceste lucruri. Iar cetăţenii de rând nu au de unde să ştie… De aceea ei se vor rezuma declarând în cele din urmă că preşedintele Mina şi Consiliul judeţean nu au făcut nimic. ”De 5 luni ne rugăm de constructori…” Sunt anumite probleme şi obstacole pe care Consiliul încearcă să le depăşească, dar ele nu ţin de noi. Avem contracte pe care vrem să le reziliem parţial, pentru că de doi ani de zile ne chinuim să le închidem şi nu reuşim. Patru drumuri sunt aproape gata: unul mai are nevoie de marcaj, altul are nevoie de şanţurile de pe margine, patru sute de metri, iar la celelalte rezolvat ultimul strat de uzură. De 5 luni ne rugăm de constructori să termine acele lucrări, să putem închide şi să facem recepţia, dar nu reuşim. Mai sunt alte trei drumuri aflate în litigii. Situaţia pe care am găsit-o eu la Consiliu, nu am auzit să mai fie pe undeva prin ţară. Este un contract multianual, semnat în 2009. Sunt şapte drumuri prinse într-un singur contract. Nu mai găseşti aşa ceva nicăieri! Este de pe vremea guvernării BOC. Nici la Minister, nici la CNI, nici în vreun alt judeş nu mai există aşa ceva, numai la Giurgiu. Mie, dacă un drum nu îmi este lucrat, eu nu pot rezilia doar pentru acel drum, ci trebuie să reziliez tot contractul. De mai bine de un an ne chinuim să punem în mişcare lucrările, iar acum ne chinuim să le terminăm. Problema e că nu aveam o situaţie reală a stadiului lor, pentru că din hârtii nu reiese nimic – ne mai spunea preşedintele Consiliului judeţean Giurgiu, încheind astfel bilanţul său într-o notă oarecum descurajantă, deşi înainte de a ne despărţi de domnia sa, ne spunea că este încrezător în echipa cu care lucrează în cadrul instituţiei pe care o conduce, fiind totodată convins că proiectele propuse vor fi realizate până la finele acestui mandat al său. (Florian Tincu) * * * Continuăm prezentarea lucrărilor pe drumuruile judeţene, aşa cum ne-a fost pusă la dispoziţie de preşedintele CJ, Marian Mina: •DJ 601D Letca Veche – Limită judeţ Teleorman, km 7+127 – 9+187; 2,060 km – obiectivul este realizat în proporţie de cca 90 %, mai sunt de executat doar marcajele rutiere. •“Modernizare DJ 412 D, Bucşani (DN 61) – Malu Spart (DJ 601), km 0+000 – 7+820, 7,820 km” – lucrările sunt în curs de execuţie, stadiul fizic este de cca 23% •“Reabilitare şi modernizare DJ 611 Roata de Jos – Sadina- Cartojani –Limită judeţ Teleorman, km 0+000 -3,380, Km 5+000 – 6+800, 5,180 km – lucrările sunt în curs de execuţie •”Modernizare DJ 404, Limită judeţ Dămboviţa – Drăgănescu – Floreşti, km 6+600 – 13+327, 6,727 km” – lucrările sunt în curs de execuţie •”Reabilitare DJ 401A, Palanca – Stoeneşti, km 50+000 – 55+050; 5,050 km”- lucrările sunt în curs de execuţie •“Modernizare DC 121 – Slobozia (DN 5C) – DJ504, km 0+000 – 5+000, 5,000 km” – lucrările sunt în curs de execuţie, stadiul fizic este de 76%. •,,Modernizare DJ 412 Prundu (DN41) – Colibaşi, km 0+000 – 9+100, km 12+000 – 13+858 ; 10,858 km” – Lucrările au fost finalizate si recepţionate in decembrie 2018. •”Modernizare DJ 503 A, Halta CFR Onceşti – Radu Vodă – Izvoarele – Chiriacu – Răsuceni – Limită Judeţ Teleorman” – procedura de achiziţie a fost finalizată la sfârşitul anului 2018, s-a semnat contractul de proiectare şi execuţie, proiectantul a depus documentaţia la faza Proiect tehnic şi Detalii de execuţie care a fost aprobată în şedinţa Consiliului Judeţean Giurgiu din data de 23.01.2019. Se estimează că lucrările vor fi demarate în scurt timp. •”Modernizare DJ 507 Giurgiu — Oinacu — Braniştea — Gostinu, km 3 + 424 — 19 + 050, 15,626 km” – procedura de achiziţie a fost finalizată la sfârşitul anului 2018, s-a semnat contractul de proiectare şi execuţie, proiectantul a depus documentaţia la faza Proiect tehnic şi Detalii de execuţie care a fost aprobată în şedinţa Consiliului Judeţean Giurgiu din data de 23.01.2019. Se estimează că lucrările vor fi demarate în scurt timp. •”Modernizare drumul judeţean DJ 412C, Ogrezeni (DJ 412A) – Podişoru – Bucşani – Obedeni – Uieşti – Goleasca – DJ 601”, 3,907 km- procedura de achiziţie a fost finalizată la sfârşitul anului 2018, s-a semnat contractul de proiectare şi execuţie, se estimează că documentaţia la faza Proiect tehnic şi Detalii de execuţie va fi elaborată până la finalul lunii aprilie 2019 iar lucrările de investiţii vor fi demarate cel târziu în luna iunie 2019 •”Reabilitare DJ 412 A Ogrezeni – Malu Spart (DJ 601), km 43+000 – 51+540; 8,540 km” – este în derulare procedura de achiziţie, se estimează că va fi încheiat contractul de proiectare şi execuţie până la 31 martie 2019, urmând ca Proiectul tehnic şi Detaliile de execuţie să se finalizeze în 2 luni de la emiterea ordinului de începere. Lucrările de execuţie se vor demara în anul 2019. •DJ 151 E „Modernizare DJ 151E Limită judeţ Dâmboviţa – Trestieni, km 4+340 + 9+835; 5,495 km – lucrările sunt în execuţie, se estimează finalizarea şi recepţionarea obiectivului în luna martie 2019. •”Reabilitare DJ 413, DJ 603 – Halta CFR Mihai Bravu – DN 41, km 0+000- 9+690, 9,690 km”– este în derulare procedura de achiziţie, se estimează că până la sfârşitul lunii martie 2019 se va finaliza procedura şi se va încheia contractul de proiectare şi execuţie. Lucrările de execuţie vor fi demarate în acest an. •”Reabilitare şi modernizare DJ 506A, Limită judeţ Teleorman – Toporu (DJ 503), km 14+000 – 20+930, 6,930 km” – se va relua procedura de axchiziţie pentru atribuirea contractului de proiectare şi execuţie, se estimează că se va încheia contractual până la finalul lunii augist 2019. Lucrări de execuţie la obiectivele de investiţii finanţate din Bugetul Judeţului Giurgiu •”Modernizare DJ 505 Putineiu – Chiriacu, km 20+600 – 21+900, 1,300 km” – lucrările au fost finalizate si recepţionate în noiembrie 2018. •”Modernizare DJ 412 Vărăşti – Limită judeţ Călăraşi, km 24+362 – 26+362, 2,000 km”- lucrarile au fost finalizate si receptionate in iulie 2018. .Din Programul de lucrări de întreţinere Lucrările de întreţinere şi reparaţii drumuri judeţeane pentru -Asigurarea scurgerii apelor DJ 401-Dobreni; -Asigurarea scurgerii apelor DJ 401-Hotarele; -Amenajarea scurgerii apelor DJ 504A – Vieru; 0,600 km; -Covor bituminos DJ 601A – Cosoba; -Plombe DJ 401A – Găiseni-Cărpenişu – km 57+700 – 60+700; 3,000 km; -Covor bituminos DJ 601E –Moşteni-Poenari-Ulmi km 0+000 – 3+150, km 4+883-5+630; 3,897 km; -Covor bituminos DJ 412A – DJ 411 Grădiştea km 0+000-2+200, 2,200 km; -Covor bituminos DJ 412 – Colibaşi – Câmpurelu-Vărăşti km 13+858 – 20+946; 7,088 km; -Pietruire şi asigurarea scurgerii apelor pe DJ 412B Drăgănescu-Podul Ilfovăţului-Neajlovu, km 0+000-10+0000; 10,000 km; -Plombe pe DJ 412A Adunaţii Copăceni – Dărăşti Vlaşca, km 14+680 – 16+350, 1,670 km; -Pietrure, asigurarea scurgerii apelor şi podeţe pe drumurile laterale ale DJ 505. (Jurnal)