3Peste 20 de suspiciuni de melanom au fost depistate în urma testărilor gratuite de alunițe, din cadrul campaniei ‘Un viitor fără pată’ – ediția 2016.  Printre ei și giurgiuveni…?

Bilanțul campaniei de testare gratuită a alunițelor, desfășurate în intervalul 21-27 iunie, în Parcul Tineretului din București, de către Unitatea Mobilă de Dermatoscopie, arată rezultate dramatice. Un număr de 22 de persoane au fost depistate cu suspiciune de melanom, în urma screening-ului, și trimise de urgență către unități medicale de stat specializate, iar alte 48 de persoane au fost depistate cu suspiciuni de alte cancere de piele.

‘Un număr de 1.810 persoane au fost testate gratuit pentru cancer de piele, în cele șapte zile ale programului de screening, desfășurat în cadrul campaniei ‘Un viitor fără pată’. În medie, 250 de persoane s-au prezentat zilnic la Unitatea Mobilă de Dermatoscopie

Dr. Claudia Sprîncenatu, Președinte al Asociației Melanoma MayDay  declara în acest sens: ‘Acum 17 ani, când am introdus în România dermatoscopie digitală de înaltă performanță, vedeam un melanom pe an. În prezent, în șapte zile, am descoperit 22 de suspiciuni de melanom, ceea ce este extrem de mult. Ne bucură însă interesul tot mai crescut al oamenilor de a se testa. Am văzut în această săptămână oameni de toate vârstele și de toate categoriile socio-profesionale: de la 3 — 97 de ani, ingineri, profesori, judecători, avocați, expați, pensionari, elevi, studenți, studenți la Medicină, care au fost profund sensibilizați de această campanie. Oameni din București, dar și din Giurgiu, Ploiești, Pitești, Craiova, Brăila și chiar Iași.

 Oricine poate dezvolta un melanom cutanat, dar riscul este mai mare în funcție de factorii genetici, de mediu și care țin de stilul de viață:

— Piele sensibilă la soare: la persoanele cu pielea, ochii și părul deschise la culoare;

— Factori genetici: prezența a numeroase alunițe, antecedente personale sau în familie de tumori cutanate;

— Arsuri solare grave și repetate, în special înaintea vârstei de 15 ani;

— Obiceiul bronzării artificiale, la solar.

‘Un viitor fără pată!‘ a fost prima campanie de comunicare și informare despre melanom în România inițiată și derulată de FABC — asociațiile de bolnavi de cancer. Campania își propune informarea publicului, în special a tinerilor, conștientizarea pericolelor cancerului de piele și creșterea vizibilității subiectului melanomului în mass-media.

(Jurnal)