
Despre achiziţionarea de autobuze ecologice, cu o capacitate mai mare de transport, existau discuţii de mai multă vreme, şi iată că îmbunătăţirea condiţiilor de transport în municipiu este la un pas de a deveni realitate.
Începând de astăzi, 11 mai, pe străzile din municipiu a putut fi văzut un nou autobuz, aparţinând operatorului de transport public de călători, LIBER TRANS COM Giurgiu.
Autobuzul, marca IVECO, este unul cu motor pe gaz nepoluant, de capacitate mare şi care va putea oferi călătorilor condiţii mult mai bune de drum decât până acum. Dotat cu aer condiţionat, dar şi cu un spaţiu generos atât pentru şofer, cât şi pentru pasageri, autobuzul a făcut, în această dimineaţă, prima cursă pe traseul 3 (4 Pietre – Centru – Policlinică – Dr. Popa Florea)
Deocamdată, acest tip de autobuz a fost achiziţionat temporar, el aflându-se într-o serie de teste-probă, urmând ca, în funcţie de rezultatele ce vor fi obţinute, să se decidă dacă va fi introdus în circuitul urban sau se va opta pentru o altă variantă.
(Jurnal)
Perspectiva introducerii la transportul local din Giurgiu a autobuzelor pe gaz natural comprimat (CNG) – presupun ca acesta este „gazul nepoluant” de care e vorba in articol ar trebui sa fie foarte imbucuratoare pentru locuitorii municipiului, deoarece acest carburant alternativ este cel mai nepoluant din categoria hidrocarburilor, cu un plus absolut la capitolul emisii de particule. Acestea sunt mai reduse cu cel putin 95% (gazul metan, acelasi pe care il folosim la aragaz, arde aproape complet), reprezentand de fapt cel mai mare castig pentru sanatatea giurgiuvenilor, fumul fiind cel mai nociv dintre noxe. Antares Transport foloseste 20 de autobuze pe CNG din decembrie 2015 pe rute intra si interjudetene, inregistrand peste 3.000.000 de km fara incidente. In plus, in curand va fi disponibil calculul privind reducerea amprentei de carbon pentru aceste autobuze, astfel ca vom avea o evaluare cantitativa certificata de TDR Energy – Expert CO2 privind decarbonizarea realizata. Oricum, nu doar giurgiuvenii merita un aer mai curat, ci si locuitorii din Ramnicu Valcea. Primaria locala si societatea de transport local ETA au ajuns la aceasta concluzie de curand, lansand acum mai bine de o luna si jumatate o licitatie publica pentru achizitia a 3 autobuze urbane cu podea joasa pe CNG.
Doar inca doua mentiuni: motoarele pe CNG sunt mai silentioase, iar costul gazului metan este cu cel putin 30% mai redus decat al motorinei.
Deci, succes Liber Trans Com, succes Primariei Giurgiu in intreprinderea lor de a oferi giurgiuvenilor un aer mai curat, mai putina poluare fonica si cheltuieli mai mici cu carburantul.