Șeful Departamentului pentru Situații de Urgență, Raed Arafat, a prezentat, vineri seară, un raport de etapă ce prevede 14 măsuri prin care se dorește reorganizarea sistemului de urgență 112, precizând că 160.667 de telefoane cu sistemul Android şi 7.316 pe iOS au deja aplicația activă Apel 112.

Raed Arafat a transmis că de pe 24 august până pe 3 septembrie, se observă o creştere de 514,3% a instalării aplicaţiei „Apel 112” pe Android, ajungând la 160.667 de telefoane cu aplicaţia activă, respectiv 7.316 de telefoane cu aplicaţia activă pe iOS.

„Rezultatele sunt promiţătoare, însă departe de a fi mulţumitoare. Vorbim despre o aplicaţie care, odată descărcată, oferă posibilitatea unei localizări de precizie ridicată imediat, spre deosebire de localizarea de tip AML care necesită o perioadă de implementare estimată la 8 luni”, a completat Raed Arafat.

Printre măsurile de reorganizare a sistemului de urgenţă 112:

  • reglementează transmiterea gratuită a mesajelor tehnice standardizate scurte asociate apelurilor de urgenţă, ce conţin informaţii obţinute pe baza echipamentului terminal (inclusiv a celor de tip AML);
  • este important de subliniat că aceste date de identificare colectate de la utilizatorii de cartele pre-paid vor fi puse exclusiv la dispoziţia administratorului SNUAU şi utilizate de către acesta în conformitate cu prevederile legale exclusiv pentru salvarea de vieţi omeneşti sau alte situaţii de urgenţă;
  • permite implementarea tehnologiei de localizare pe baza informaţiilor obţinute la nivelul terminalului mobil (inclusiv tehnologia de tipAML), care va putea oferi salvatorilorinformaţii de localizare mult mai precise, aceste elemente generând o reducere semnificativă a timpului de gestionare a urgenţei şi implicit a timpului de răspuns la situaţii de urgenţă;
  • permite identificarea utilizatorilor de cartele prepaid atunci când apelează numărul de urgenţă 112, procesarea mai rapidă a urgenţei şi facilitarea localizării acestor apelanţi;

– reglementează transmiterea gratuită a mesajelor tehnice standardizate scurte asociate apelurilor de urgenţă, ce conţin informaţii obţinute pe baza echipamentului terminal (inclusiv a celor de tip AML);
– îmbunătăţeşte caracterul de prevenţie a prezentului act normativ pe două paliere complementare:
• Este important de subliniat că aceste date de identificare colectate de la utilizatorii de cartele pre-paid vor fi puse exclusiv la dispoziţia administratorului SNUAU şi utilizate de către acesta în conformitate cu prevederile legale exclusiv pentru salvarea de vieţi omeneşti sau alte situaţii de urgenţă.
• permite implementarea tehnologiei de localizare pe baza informaţiilor obţinute la nivelulterminalului mobil (inclusiv tehnologia de tipAML), care va putea oferi salvatorilorinformaţii de localizare mult mai precise, aceste
elemente generând o reducere semnificativă a timpului de gestionare a urgenţei şi implicit a timpului de răspuns la situaţii de urgenţă;
• permite identificarea utilizatorilor de cartele prepaid atunci când apelează numărul de urgenţă 112, procesarea mai rapidă a urgenţei şi facilitarea localizării acestor apelanţi;
• prin descurajarea apelării abuzive a 112 şi alertării false a forţelor de intervenţie ca urmare a obligativităţii înregistrării utilizatorilor de cartele prepaid, neidentificabili în prezent. Alertarea în mod fals a agenţiile specializate de intervenţie generează alocări de resurse semnificative, resurse care ar putea salva/trata situaţii cu adevărat urgente;
• prin majorarea sancţiunilor aplicabile în cazul apelurilor false;

Şeful Departamentului pentru Situaţii de Urgenţă a mai menţionat, referitor la încheierea unui Protocol de colaborare cu Google, Apple pentru testarea şi ulterior operaţionalizarea soluţiei finale de localizare de tip AML în SNUAU, că STS a contactat Google şi Apple pentru a stabili detaliile referitoare la modul/planul de implementare al AML în România. Astfel, STS a transmis către ambele entităţi informaţiile generale cu privire la modul de organizare al SNUAU, respectiv cadrul legal ce reglementează localizarea la momentul apelului către 112.

Totodată, Raed Arafat a transmis că de pe 24 august până pe 3 septembrie, se observă o creştere de 514,3% a instalării aplicaţiei „Apel 112” pe Android, ajungând la 160.667 de telefoane cu aplicaţia activă, respectiv 7.316 de telefoane cu aplicaţia activă pe iOS.

„Rezultatele sunt promiţătoare, însă departe de a fi mulţumitoare. Vorbim despre o aplicaţie care, odată descărcată, oferă posibilitatea unei localizări de precizie ridicată imediat, spre deosebire de localizarea de tip AML care necesită o perioadă de implementare estimată la 8 luni”, a completat Raed Arafat.