AcasăActualitateDin 2026, proprietarii care închiriază locuințe vor fi obligați să aibă casă...

Din 2026, proprietarii care închiriază locuințe vor fi obligați să aibă casă de marcat

Începând cu anul 2026, românii care își închiriază locuințele, fie în regim hotelier, fie pentru perioade mai lungi, vor fi obligați să aibă casă de marcat și să elibereze bon fiscal chiriașilor.

Potrivit noilor reglementări fiscale, această măsură îi vizează atât pe cei care închiriază un apartament sau o cameră pentru o perioadă de 30 de zile sau mai mult aceleiași persoane, cât și pe proprietarii care practică închirierea în regim hotelier – chiar și pentru o noapte sau câteva zile.

Cum se aplică impozitele

  • Proprietarii care închiriază până la 5 camere vor plăti un anumit tip de impozit.

  • Cei care dețin și închiriază peste 7 camere vor fi impozitați diferit, conform grilei stabilite de legislația fiscală.

În toate cazurile, veniturile din chirii trebuie declarate la ANAF, iar impozitele achitate conform noilor prevederi.

Impact asupra pieței de închirieri

Măsura are ca scop transparentizarea veniturilor din chirii și reducerea fenomenului de închiriere „la negru”. În același timp, obligativitatea folosirii caselor de marcat și emiterea de bonuri fiscale va apropia acest tip de activitate de regimul unităților hoteliere și pensiunilor.

Autoritățile fiscale urmează să detalieze în perioada următoare procedura exactă de implementare.

Începând cu anul 2026, românii care își închiriază locuințele, fie în regim hotelier, fie pentru perioade mai lungi, vor fi obligați să aibă casă de marcat și să elibereze bon fiscal chiriașilor.

Potrivit noilor reglementări fiscale, această măsură îi vizează atât pe cei care închiriază un apartament sau o cameră pentru o perioadă de 30 de zile sau mai mult aceleiași persoane, cât și pe proprietarii care practică închirierea în regim hotelier – chiar și pentru o noapte sau câteva zile.

Cum se aplică impozitele

  • Proprietarii care închiriază până la 5 camere vor plăti un anumit tip de impozit.

  • Cei care dețin și închiriază peste 7 camere vor fi impozitați diferit, conform grilei stabilite de legislația fiscală.

În toate cazurile, veniturile din chirii trebuie declarate la ANAF, iar impozitele achitate conform noilor prevederi.

Impact asupra pieței de închirieri

Măsura are ca scop transparentizarea veniturilor din chirii și reducerea fenomenului de închiriere „la negru”. În același timp, obligativitatea folosirii caselor de marcat și emiterea de bonuri fiscale va apropia acest tip de activitate de regimul unităților hoteliere și pensiunilor.

Autoritățile fiscale urmează să detalieze în perioada următoare procedura exactă de implementare.

ARTICOLE SIMILARE

VREMEA

Giurgiu
nori împrăștiați
10.3 ° C
10.3 °
10.3 °
66%
0.7m/s
40%
mar
27 °
mie
27 °
J
25 °
vin
28 °
S
16 °

Stiri

PROMO

SC PATTY MEDIA SRL - Obiecte promoționale personalizate - Complex ANCORA, Giurgiu

DEZVOLTARE SITE-URI & APLICAȚII WEB

Dezvoltare site-uri & aplicatii web. Optimizare. Mentenanta - Sector web

NOTA

Vă rugăm să folosiți un limbaj decent în comentariile pe care le lasati. Folosirea de cuvinte obscene, atacuri la persoana autorului (autorilor) materialului, afisarea de anunturi publicitare, precum si jigniri, trivialitati, injurii se vor sanctiona prin cenzurarea partiala a comentariului, stergerea integrala sau chiar interzicerea dreptului de a posta, prin blocarea IP-ului folosit. Site-ul jurnalgiurgiuvean.ro nu răspunde pentru opiniile postate în rubrica de comentarii. Responsabilitatea formulării acestora revine integral autorului comentariului!