După mai bine de 15 ani de la momentul la care podul de la Grădiștea s-a prăbușit, contractul de reconstrucție a noului pod pentru redeschiderea circulației pe linia de calea ferată București- Giurgiu, în dreptul localității Grădiștea, a fost deblocat. A fost stabilită oferta câștigătoare la licitația pentru modernizarea liniei CF București Nord – Jilava – Giurgiu – Nord Frontieră (Lot 1). Mai mult, acest important proiect a fost susținut, timp de patru ani de mandat, în Parlamentul României, de către deputatul Alexandru Andrei

Redeschiderea acestui pod este foarte importantă pentru: reluarea traficului internațional feroviar în relația Bulgaria, Grecia, Turcia; reintroducerea trenurilor metropolitane pentru comunitățile din sudul Bucureștiului și arealul municipiului Giurgiu, pentru asigurarea accesului la locurile de muncă; deschiderea unei legături feroviare pentru locuitorii de la noi, dar și pentru cetățenii din Nordul Bulgariei, pentru asigurarea accesului la Aeroportul Otopeni.

Soluția aleasă ține cont și de viitoarea dezvoltare a Canalului București-Dunăre.

Sursa de finanțare a acestui obiectiv este asigurată din Fonduri Externe Nerambursabile.

Podul de cale Ferată de la Grădiștea este parte din prima cale ferată a României (dată în circulație în 1869), pe ruta Giurgiu – București Filaret.

Acesta s-a prăbușit în urma inundațiilor din 2005.

Material publicat la comanda Partidului Național Liberal – Filiala Județeană Giurgiu

Cod Mandatar: 11200025