De 13 ani, prima cale ferată construită în România zace nefolosită! În data  de  13 august 2005, podul de la Grădiştea, ridicat în urmă cu 136 de ani de inginerii Regelui Carol I… s-a prăbuşit .

Suntem în anul 2017 și în legătură cu această gravă problemă nu s-a întâmplat deocamdată nimic, deși presa locală și națională a semnalat  nu o dată acest lucru. La Giurgiu,  refacerea acestui pod a constituit o veșnică promisiune  electoral, neonorată de aproape nimeni. De la Giurgiu la Bucureşti se merge în prezent cu ocol, prin Videle, iar o călătorie durează chiar şi trei ore! Prin Ministerul Transportului  au trecut numeroși miniștri care, asemenea politicienilor locali,  nu au făcut nimic,  livrându-ne doar scuze și promisiuni.

Singurul politician giurgiuvean care  și-a respectat promisiunea demarând ceva concret în acest sens a fost  Răzvan Cuc, care la cererea autorităţilor locale din Comana, în toamna anului trecut, ca ministru al transporturilor a început elaborarea studiului de fezabilitate pentru refacerea podului. De acum ar urma licitaţia şi construcţia propriu-zisă.  CFR Infrastructură anunţă însă că trenurile vor circula  din nou între Bucureşti şi Giurgiu, prin Grădiştea, abia în anul 2020!  Chiar și în aceste condiții  proiectul acesta continuă pentru mulți să rămână  doar un vis.

 

(Jurnal)