Trecerea la ora de iarnă se apropie în România, dar ceea ce nu știu mulți români este că față de anul trecut, în 2021 a fost ales alt weekend din luna octombrie pentru această trecere.

Astfel, în comparație cu 2020, când am trecut la ora de iarnă în noaptea de 24 spre 25 octombrie, trecerea la ora de iarnă în 2021 se va face în noaptea de 30 spre 31 octombrie.

Amintim că în noaptea în care se face trecerea la ora de iarnă vom dormi cel mai mult. Explicația este simplă: ziua de 31 octombrie va fi cea mai lungă din an și va avea 25 de ore. Prin urmare, vom avea mai multe ore pentru odihnă.

Revenind în prezent, trebuie să știți că între 30 și 31 octombrie 2021, ceasurile vor fi date înapoi cu o oră, ora 04:00 devenind ora 03:00.

Atenție, însă! Mai mult somn nu va însemna automat și o stare mai bună pentru noi în acea zi. La fel ca în anii precedenți, această schimbare a orei ne va afecta vizibil. Este demonstrat științific faptul că trecerea la ora de iarnă ne schimbă rutina și ne poate afecta organismul.

De aceea, este recomandat să ne culcăm mai devreme și să ne trezim la aceeași oră. Medicii spun că trecerea la ora de iarnă poate avea efecte negative asupra sănătății organismului. Se pare că persoanele în vârstă și copiii sunt cele două categorii afectate.

Doar așa putem păstra sincronizarea ceasului biologic. Înainte de somn nu strică să ne creăm o anumită rutină. Fie că e vorba despre cititul unei cărți, fie că este o baie fierbinte. Atenție! Trebuie să evităm să bem cafea și să mâncăm ciocolată. Nu toată ziua, firește, ci doar cu 6 ore înainte de culcare.

(Jurnal)