Așa cum informam în edițiile trecute ale publicației noastre, începând cu data de 14 februarie 2019, conform unei adrese înaintate de către GIREXIM UNIVERSAL, gunoiul din municipiu rămânea…la voia întâmplării, deoarece societatea amintită, cea care câștigase licitația pentru ridicarea și transportul deșeurilor din municipiu (și din unele comune învecinate) a ales să rezilieze contractul cu ADI „Management eficient pentru un județ curat”.

În ședința Comitetului Județean pentru Situații de Urgență, Instituția Prefectului a decis ca, până la data de 14 februarie să se rezolve situația, în sensul atribuirii către un alt operator, până la reluarea și finalizarea licitației, a serviciului de salubrizare pe raza localităților afectate.

La nivelul municipiului, aleșii locali au decis ca, pentru acest lucru, să fie aleasă Societatea ROSAL GRUP SA București și, totodată, să fie instituită o taxă de habitat pentru persoanele fizice din municipiu, începând cu 15 februarie. Conform proiectului de hotărâre, valoarea contractului este de 60 miliarde lei vechi anual, ceea ce înseamnă o medie de 5 miliarde lei vechi pe lună. În cadrul contractului anterior valoarea lunară achitată de Primărie era de 2 miliarde lei vechi.

În cadrul şedinţei, valoarea taxei de habitat, a fost aprobată la 10 lei / persoană pe lună la case şi 8 lei/ persoană pe lună la bloc.

(A.L.)