Au fost făcute publice rezultatele obţinute la simulările examenelor de bacalaureat sau la cele de evaluare naţională, iar acestea nu ne fac deloc mândri.

Ca şi anul trecut, numărul celor care au reuşit să ia peste cinci la probele scrise este sub 50%. Statistic, rezultatele se prezintă, conform informaţiilor primite de la Inspectoratul Şcolar al Judeţului Giurgiu, astfel : în anul 2016, prezenţa pentru clasa a XI la simularea examenului de bacalaureat a fost de 84% ; dintre aceştia, 41,3% au luat note mai mari sau egale cu cinci la limba şi literatura română, iar 26,5% au primit cel puţin nota cinci la proba obligatorie a profilului (matematică sau istorie). Pentru anul acesta, prezenţa a fost cu două procente mai scăzută, 82% dintre adolescenţii de clasa a XI-a alegând să vadă care le este nivelul.

Nici anul acesta nu avem motive de bucurie : 39,67% au primit  note mai mari sau egale cu 5,00  la limba si literatura romana, iar 30,13%, note mai mari sau egale cu cinci la proba obligatorie a profilului (matematică sau istorie). În ceea ce îi priveşte pe cei de clasa a XII-a, în anul 2016 prezenţa a fost de 75%, iar rezultatele au arătat că, de fapt, nici în cazul lor examenul de bacalaureat nu ar fi trebuit luat în serios : 55% dintre note au fost mai mari de cinci la limba şi literatura română, 40,4% au primit peste cinci la proba obligatorie a profilului (matematică sau istorie), şi 53,4% au luat nota minimă la proba d) – disciplina la alegere. Anul 2017 nu iese din tipare, din cei 76% prezenţi la simulare 45,53% au luat minim cinci la limba şi literatura română, 40,7% la proba obligatorie a profilului şi 43,77% la proba d) – disciplina la alegere.

Dacă cineva ar crede că în cazul celor mai mici (elevii de clasa a VIII-a) seriozitatea ar fi mai mare, surpriza ar fi direct proporţională cu aşteptările. Din cei 80% prezenţi la simularea examenului de evaluare naţională, în 2016, puţin peste jumătate (52,21%) au obţinut nota minim cinci la limba şi literatura română, iar 24, 76% (adică aproape un sfert!!!), minim cinci la matematică! Nici în anul 2017 rezultatele obţinute nu dau speranţe la ceva mai bun, pentru că, din cei 90% prezenţi, tot puţin peste jumătate (55,24%) au primit minim cinci la limba şi literatura română, iar o treime (30,83%) au primit minim cinci la matematică.

Şi, ca să îl parafrazăm pe Caragiale, “ca să nu mai rămâie” de râs şi anul acesta, s-au găsit “soluţiile”: monitorizări ale elevilor la orele de pregătire suplimentară, realizări de portofolii ale elevilor cu subiecte rezolvate de tip examene naţionale, de planuri de învăţare personalizate pentru elevii care obţin note sub cinci la evaluările periodice, teste de tip examene naţionale şi analize de progres, informarea periodică a elevilor şi părinţilor despre nivelul pregătirii pentru examene şi pregătirea psihologică în vederea conştientizării importanţei examenului. Dar, în cele din urmă…tot elevii sunt cei care trebuie să conştientizeze că doar ei sunt cei care dau măsura rezultatelor obţinute la examene, şi nimeni altcineva. Însă, atâta timp cât unii elevi au transformat gratuitatea pe mijloacele de transport într-o nouă variantă de distracţie, iar examenele – de orice fel ar fi ele – sunt tratate cu acelaşi “niserupism”, rezultatele vor fi, întotdeauna, ca cele prezentate mai sus!

(O.C.)

4 COMENTARII

  1. Extraordinar DOMNULE EUGEN ce dibaci ești! Ce treabă are mărirea salariilor profesorilor sau Oprișan, cu această situație. Posibil sa fie un atac politic? Nuuuu! Vai de capul tău măi IOGENE se vede că nu cunoști sistemul. Cred că nici pe la școală nu prea ai fost. Cred că ai băut cariocile în loc sa scrii cu ele. Jură-te că nu este așa.

    • Chiar nu vreau să port polemici cu adepții ,,kmerilor roșii,, dar întâmplător chiar cunosc ,,sistemul,, și cel politic și cel pseudo_profesional. Aceste rezultate arată fără echivoc munca profesorilor, conlucrarea lor cu părinții și coordonarea perfectă acordată de ISJ ! Cât despre studiile mele…Hm ! …fii convins că sunt mult mai mari ca ale și făcute la vremea lor !d_tale

  2. Stimate domnule EUGEN, cu studii mult mai mari și făcute la vremea lor (SAVANT DE RENUME MONDIAL), îți spun precis acum că toată alegația dumitale este un atac politic. Dacă ai cunoaște acest sistem, ai fi avut altă abordare. Ai auzit de criza educațională mondială? Ai auzit de factorii educației sau mai bine zis ai devenirii unei persoane? Ai auzit de pedagogie? Dar de metodica (didactica) predării disciplinelor? Sau de psihologia copilului? Îți spun eu că nu. Orice om al sistemului cu atribuții de predare-evaluare ori îndrumare și control cunoaște că în educație contribuie în mod egal atât moștenirea genetică, cât și educația școlară si nu în ultimul rând mediul în care trăiește. În definitiv stimabile sistemul educațional luptă cu mentalități ca ale dumitale. Trebuie să recunoaștem că în cazul dumitale este un eșec. Nu te întrista mai sunt și alții ca tine tot cu studii mari făcute la vremea lor (ce să-i faci asta este, nimeni nu este perfect). Bucură-te că asta nu doare …..

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.