Ştirile şi producţiile High Definition sunt preferatele românilor, care se uită la televizor, în fiecare zi, în proporţie de peste 80%. O arată un studiu realizat de compania SES Astra România şi intitulat „Indexul consumului de televiziune în România”.

Sondajul a fost realizat pe un eşantion de 400 de persoane, cu vârste de peste 18 ani.

Din cei peste 80% dintre români, care se uită zilnic la televizor, cei mai mulţi, 54 de procente, sunt persoane care au un serviciu, în timp ce 23% sunt pensionari. În fiecare zi din timpul săptămânii, 60 de procente dintre persoanele cu loc de muncă se uită la TV două-trei ore.

Cei mai mulţi dintre români se uită la posturile de ştiri, 78%, filme, 57 de procente, muzică, 43%, şi programe de divertisment, 41 de procente.

Astfel,  84% dintre români se uită zilnic la TV, dintre care  54% – persoane cu loc de muncă, 23% – pensionari.

Analiza mai arată că românii consumă, în medie, 3 ore de producţii TV pe zi, în timpul săptămânii. În weekend, consumul de televiziune creşte la aproape 4 ore. Totodată, în jur de 7% dintre respondenţi se uită la televizor peste 8 ore în fiecare zi, indiferent care este aceasta.

„Practic, noi, românii, suntem teledependenţi. Televiziunea la calitate High Definition, noile tehnologii şi facilităţi de recepţie oferite telespectatorilor sunt elemente care, în viitorul apropiat, vor fi cheie atunci când vine vorba de alegerea unui furnizor sau altul. Investiţiile în calitatea tehnică a conţinutului vor urma doar un trend ascendent, pentru că nicio televiziune nu poate să nu ţină cont de preferinţele propriilor telespectatori”, a spus Mihai Ursoi, Country Manager al SES Astra România, Bulgaria şi Republica Moldova, potrivit Mediafax.

Conform aceluiaşi studiu, unul din patru români preferă producţiile High Definition. Procentul ajunge la aproape 50 la sută în cazul românilor cu venituri mari. Cei mai mulţi români, 40 de procente, au două televizoare în gospodărie, dar sunt gospodării în România care au şi peste şase televizoare în gospodărie. Totodată, 40% dintre români preferă să se uite la televizor împreună cu soţul sau soţia, 19 procente cu copiii, 7% cu mama si 3% cu tata.

(Jurnal)