Studiu „Insights PulseZ”: 1 din 10 tineri din Generația Z are intenția de a începe o afacere anul acesta

0
306

Peste o treime (36%) din Generația Z amână intenția de a-și deschide o afacere – este una dintre concluziile ce reies din cea de-a treia ediție a studiului „Insights PulseZ”. Studiul surprinde într-un instantaneu imaginea de ansamblu a membrilor Generației Z în 2022, cu nevoile, dorințele și barierele lor în construirea unei cariere antreprenoriale.

Aflat la cea de-a treia ediție, studiul „Insights PulseZ” a fost conceput și coordonat de specialiștii programelor naționale antreprenoriale „Vreau să Fiu Antreprenor” (VSFA) și „Insights” – din cadrul organizației Romanian Business Leaders (RBL) în rândul a aproximativ 1.200 de tineri din România cu vârste cuprinse între 16-24 de ani, fiind reprezentativ la nivel național din punct de vedere al distribuției pe sexe, regiunii și mediului urban-rural.

Cercetarea s-a axat pe surprinderea stărilor, comportamentelor, intereselor și dorințelor tinerilor din România, în noul context pandemic, membri ai generației Z.

Jumătate dintre tinerii români care au luat în calcul să investească în propria afacere rămân motivați și dornici. Principalele bariere în calea deschiderii unui business sunt: lipsa resurselor financiare, menționată de 78% dintre respondenți, lipsa instruirii de a începe o afacere (66%), lipsa mentorilor (64%) și lipsa cunoștințelor tehnice (56%). Fetele resimt mai puternic aceste bariere.
Lipsa resurselor financiare pentru investiții și climatul economic general a dirijat schimbarea de atitudine a tinerei generații față de bani. Mai mulți tineri doresc să economisească bani (57% față de 51% în 2021) și să câștige mai mult (53% față de 48%), cea mai importantă modificare intervenind la atenția sporită acordată cheltuielilor, 58% anul acesta în comparație cu 45% în anul anterior, însă mai este nevoie de timp și educație pentru a le pune în practică.

Jumătate dintre tineri își păstrează sau sporesc nivelul cheltuielilor efectuate în comparație cu anul trecut, cea mai importantă creștere a bugetelor alocate fiind semnalată la mâncarea comandată cu livrare (17%). Creșteri semnificative, de 16% și 15%, s-au înregistrat pentru electronice, produse IT&C și gadgeturi și respectiv produsele de fashion, ambele categorii având aproape jumătate (47%) dintre respondenți care au menținut același nivel.

La momentul efectuării unei achiziții peste jumătate dintre participanții la studiu afirmă că acordă importanță și urmăresc ca brandul pe care îl au în atenție să fie sustenabil, procentul fiind însă în scădere față de anul trecut, 53% față de 61% în 2021”.

În privința comportamentelor sustenabile indirecte, ponderea celor care folosesc mai des mijloace de transport în comun decât mașina (40%) este aproape la același nivel ca anul trecut, în schimb cei care merg pe jos (55%) sau aleg să meargă cu bicicleta sau trotineta distanțele scurte (17%) au scăzut considerabil de la 70% și respectiv 25%.” se arată în studiul realizat cu sprijinul partenerilor de cercetare IZI data și susținerea partenerilor: Banca Transilvania, CAT Music, Chilli Ideas, Aegon, KRUK România, Bursa de Valori București, BDO.

(Jurnal)