Miercuri, 24 martie, Senatorul Toma Florin Petcu, Președintele Comisiei pentru Transporturi și Infrastructură din Senatul României, împreună cu colegul său de partid, Deputatul Alexandru Andrei, au organizat o întâlnire pe tema deblocării Proiectului ”FAST DANUBE – Asistență tehnică pentru revizuirea și completarea studiului de fezabilitate privind îmbunătățirea condițiilor de navigație, pe sectorul comun româno-bulgar al Dunării și studii complementare”…

La dezbaterile pe seama acestei teme au participat: Dorina Mocanu – Director general în Ministerul Mediului Apelor și Pădurilor, Adi Croitoru – președinte al Agenției Naționale pentru Arii Naturale Protejate, Ionel Scrioșteanu – Secretar de Stat  în Ministerul Transporturilor și Infrastructurii, Gabriela Murgeanu – director al Directiei de Transport Naval, Romeo Soare – șef secție în  Administrația Fluvială a Dunării de Jos, Eugen Ioan Cozma -Vicepreședinte ANPM, Octavian Pătrașcu – Director al Direcției Controlul Poluării și Reglementării din cadrul ANPM, precum și alți reprezentanți ai acestor instituții.

Acest proiect reprezintă cel mai important proiect de dezvoltare al transportului naval pentru România, asigurarea navigabilității pentru o perioadă de minim 340 zile/an la un pescaj de 2,50 m, înseamnă relansarea transportului pe Dunăre pe sectorul românesc, dezvoltarea porturilor prin fluxuri de noi mărfuri în porturile fluviale și, bineînțeles, revitalizarea portului Constanța care, fără acest proiect, riscă să piardă mult în competiția pe care o are cu alte porturi din bazinul Mării Negre –  spunea Senatorul Toma Petcu.

În acest moment proiectul este în faza de întocmire a studiului de mediu, studiu complex care presupune găsirea de soluții în zona de biodiversitate și o dezbatere transfrontalieră cu Serbia, Ucraina și Moldova, ce trebuie realizată în comun și în colaborare cu partea bulgară, astfel încât să reușim până la finalul acestui an să depunem toată documentația necesară pentru a obține avizele de mediu.

Implementarea proiectului presupune o serie de lucrări subacvatice precum epiuri, devieri de curenți, potcoave, dar și lucrări de consolidare de mal, lucrări de realizare a unor insule artificiale, toate aceste lucruri concurând la o intervenție minimă asupra cursului natural al Dunării și asupra zonei de biodiversitate, precum și asigurarea adâncimii minime pentru transportul naval pe Dunăre.

Așa cum am mai afirmat de-a lungul timpului, Dunărea reprezintă ”autostrada sudului”, care leagă de la est la vest, pe o lungime de peste 1000 km fluviali, conectând România cu restul Europei centrale și de vest, cu un culoar de transport foarte important, culoar ce poate reprezenta nu numai dezvoltarea economică a sudului țării, ci și o creștere economică pentru întreaga țară – mai menționa parlamentarul giurgiuvean.

Sunt convins că toți colegii vor fi implicați pentru deblocarea și implementarea acestui proiect și, din calitatea mea de Președinte al Comisiei pentru Transporturi și Infrastructură din Senat, voi supraveghea realizarea acestui lucru – a mai adăugat Senatorul Toma PETCU .

(Jurnal)