Cu câteva zile în urmă, în Comisia pentru Transporturi și Infrastructură din Senatul României s-au dezbătut câteva propuneri legislative extrem de importante. În calitate de președinte al Comisiei pentru Transporturi și Infrastructură, Senatorul giurgiuvean, Toma Florin PETCU, a fost cel care a condus ședința săptămânală, care s-a desfășurat cu prezență fizică și online. Senatorul liberal a făcut câteva precizări privind dezbaterile avute în Comisie.

Pe ordinea de zi a Comisiei s-au aflat: Propunerea legislativă pentru completarea art.84 din Legea educaţiei naţionale nr.1/2011 (L120/2021), Propunerea legislativă pentru modificarea și completarea Ordonanței Guvernului nr.43/1997 privind regimul drumurilor și a Ordonanței de urgență nr.195/2002 privind circulația pe drumurile publice, precum și pentru completarea Legii nr.255/2010 privind exproprierea pentru cauză de utilitate publică, necesară realizării unor obiective de interes național, județean și local (L153/2021), Proiectul de lege privind abilitarea Guvernului de a emite ordonanțe (L191/2021), COM (2021) 254 final – Propunerea de Regulament al Parlamentului European și al Consiliului de modificare a Regulamentului (UE) 2016/1628 în ceea ce privește dispozițiile tranzitorii pentru anumite echipamente prevăzute cu motoare cu o putere cuprinsă între 56 kW și 130 kW, precum și cu o putere mai mare de 300 kW, pentru a aborda impactul crizei provocate de pandemia de COVID-19.

Cu votul unanimității senatorilor din Comisie, propunerea legislativă care vizează instituirea transportului specializat de tipul curselor școlare pentru transportul de la/până la unitatea de învățământ, pentru elevii din învățământul primar care frecventează cursurile unei unități de învățământ de stat, particulare și confesionale autorizate/acreditate, a primit aviz favorabil.

Cel mai important punct de pe ordinea de zi, intervențiile legislative, au avut ca scop crearea unui cadru legislativ pentru construcția unei rețele de drumuri dedicată cicliștilor ce se deplasează  pe distanțe mai lungi. Drumurile pentru cicliști/bicicliști reprezintă drumuri publice speciale destinate circulației bicicliștilor, urmând traseul drumurilor publice deja existente sau complet separate, pe rute proprii între localități.

În ședința comisiei propunerea legislativă a primit Raport de admitere, cu majoritate de voturi. Pentru punctul 3 al ordinii de zi, senatorii Comisiei au dat un aviz favorabil – a mai precizat Senatorul giurgiuvean, Toma Florin PETCU.

(Jurnal)